י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יצא בזול

זיוף הבחירות בבית שמש: עבודות שירות בלבד

הנאשם האחרון בשורת הנאשמים בזיוף הבחירות שהתקיימו בעיר בית שמש, יצא בזול וישלם את חובו לחברה בעבודות שירות בלבד

זיוף הבחירות בבית שמש: עבודות שירות בלבד
חשוד חרדי מובא לבימ"ש. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחמש שנים לאחר הבחירות בבית שמש במסגרתן הוגשו כתבי אישום נגד שמונה תושבי העיר על מעורבותם בזיף הבחירות, גזר הבוקר בית משפט השלום בירושלים את גזר דינו של הנאשם האחרון, לעבודות שירות בלבד. העונש החמור ביותר שניתן במסגרת כתבי אישום אלה, גם הוא היה עבודות שירות למשך מספר חודשים.

בשנת 2013 נערכו בחירות לרשויות המקומיות בישראל. בערב הבחירות משטרת ירושלים פשטה על דירה בעיר בית שמש וגילתה עשרות תעודות זהות ואמצעי התחזות כמו פאות, משקפיים וזקנים מזויפים. בעקבות חשיפת המשטרה, התגלה ניסיון להטות את הבחירות לטובת המתמודד לראשות העיר משה אבוטבול ממפלגת החרדים "כוח". לאור כך, בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל את הבחירות והורה על עריכת בחירות חדשות בעיר. בהמשך פתחה המשטרה בחקירה פלילית וחקרה עשרות אנשים בחשד לעבירות של הצבעה שלא כדין וקבלת דבר במרמה.

בשנת 2016 הוחלט להגיש כתב אישום נגד שמונה נאשמים שסומנו כיוזמים והמנהיגים של פרשת זיוף הבחירות ביניהם גם דוד תפילינסקי כשהפרקליטות הודיעה כי בכוונתה לבקש עונשי מאסר בפועל. אחרי משא ומתן ממושך מול הפרקליטות בעניינו של תפילינסקי והליך גישור מול סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, הפרקליטות תיקנה את כתב האישום באופן משמעותי והסכימה להגביל את עצמה לעונש של שלושה חודשי עבודות שרות בלבד. היום גזר בית המשפט על תפילינסקי עונש של חודשיים וחצי עבודות שרות בלבד.

עו"ד אושר רובינגר ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות' מסר בתגובה: "ההר הוליד עכבר. במשך כל השנים טענו כי מר תפילינסקי לא היה מיוזמי פרשת זיוף הבחירות וכי חלקו בפרשה היה שולי ומזערי".

בתום הליך גישור ממושך, ולאחר שבית המשפט הבהיר באופן חד משמעי כי מעשיו של תפילינסקי נמצאים ברף הנמוך של העבירה, הפרקליטות קיבלה את עמדתנו ותיקנה את כתב האישום באופן משמעותי. בעקבות כך נסוגה הפרקליטות מכוונתה הראשונית לבקש עונש של מאסר בפועל ובסופו של יום גזר בית המשפט על תפילינסקי עונש של חודשיים וחצי עבודות שרות".

עו"ד אושר רובינגר

לפני כחצי שנה, בית משפט השלום בירושלים דן בעניינם של ארבעה מהנאשמים, ופרקליטיהם הגיעו להסדר טיעון עם פרקליטות מחוז ירושלים - לפיהם ייגזרו עליהם 2-5 חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות.

על פי הסדר הטיעון, על אהרן שמואל לונדנר המיוצג ע"י עו"ד דבורה עטיה, ייגזרו חמש חודשי מאסר, מאסר על תנאי לשיקול דעת ביהמ"ש וקנס בסך 3,000 ש"ח; על אברהם בילר חודשיים מאסר, מאסר על תנאי וקנס בטיעון פתוח; על אשתו יהודית בילר, מאסר על תנאי וקנס בטיעון פתוח. את בני הזוג מייצגת עו"ד דבורה עטיה. לגבי הנאשם נחום גולדברג, סוכם בהסדר הטיעון באמצעות פרקליטו עו"ד תומר בנשיתי כי הפרקליטות תגביל את עצמה לעונש מאסר למשך 3 חודשים, מאסר על תנאי וקנס בטיעון פתוח. המאסר שיושת על הארבעה, כך על פי הסדר הטיעון, יומר בפועל לעבודות שירות.

סגן נשיא בית משפט השלום, השופט מרדכי כדורי, הרשיע את אברהם ויהודית בילר, ואת אהרן שמואל לונדנר, בעבירות של ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, סיוע לניסיון הצבעה שלא כחוק. לונדנר הואשם גם בהצבעה שלא כחוק, וכן עבירה של ניסיון שחיתות ואיום.

על פי כתב האישום המקורי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הנאשמים נטלו חלק בפעילות שיטתית, מכוונת, מאורגנת וממוסדת במסגרתה ייאספו תעודות זהות מאנשים שאינם מצביעים. תעודות זהות אלה יועברו לאחרים אשר יצביעו בקלפיות תוך התחזות לבעלי תעודות הזהות. השמונה מואשמים בקשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות, הצבעה שלא כחוק ועבירות נוספות.

כזכור, ביום הבחירות לרשויות המקומיות, נערכו בחירות בעיר בית שמש הן לראשות העיר והן למועצת העיר. שני מתמודדים התמודדו על ראשות העיר, משה אבוטבול ואלי כהן. אחת המפלגות שהתמודדה בבחירות הייתה, מפלגת "כוח" של "שלומי אמונים.

מכתב האישום עולה כי הנאשמים ואחרים קשרו קשר להשפיע על תוצאות הבחירות באמצעות הצבעות פסולות. הנאשמים נטלו חלק בפעילות שיטתית, מכוונת, מאורגנת וממוסדת במסגרתה ייאספו תעודות זהות מאנשים שאינם מצביעים. תעודות זהות אלה יועברו לאחרים אשר יצביעו בקלפיות תוך התחזות לבעלי תעודות הזהות. לצורך כך, סוכם כי ייקבע מקום אליו ייאספו תעודות הזהות מבעליהן, מתחזים יגיעו למקום, יתחפשו לבעלי תעודת הזהות ויצאו להצביע באמצעותן.

במסגרת הפעילות נאספו במטה, לכל הפחות 150 תעודות זהות ולצדם מטפחות ראש, כובעים ומשקפי ראיה לשם התחזות לבעלי תעודות הזהות. על תעודות הזהות שנאספו הודבקה מדבקה עם שם הקלפי ומספרו, במטרה ליידע את המתחזה היכן להצביע.

כזכור, בעקבות חשיפת מעשי מרמה אלה והחשש להטיית תוצאות הבחירות, בוטלו תוצאות הבחירות ונערכו בחירות חוזרות בעיר, דבר שלא שינה בסופו של דבר את התוצאות.

הבחירות בבית שמש זיוף בחירות גזר דין עבודות שירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד