י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתמודד רביעי על ראשות הממשלה

סקר: בני גנץ בפער של 3% מבנימין נתניהו

בני גנץ צפוי לשבור שתיקה ואולי לפזר את העננה סביבו בשבוע הבא | בינתיים הוא ממשיך לשבת בשקט ולחכך ידיו בהנאה מול תוצאות הסקרים המנבאים לו מנין דו ספרתי של מנדטים וכן התאמה צמודה לראשות הממשלה | הוא מנצל זאת וכבר נערך לקמפיין שימצב אותו כמועמד המוביל להדחת נתניהו

סקר: בני גנץ בפער של 3% מבנימין נתניהו
גנץ כרמטכ"ל עם נתניהו כראש ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מתכוון למצב את עצמו בקמפיין הבחירות שלו כמועמד לראשות הממשלה בניסיון להיות זה שיעשה את הבלתי ייאמן ולהדיח את בנימין נתניהו לאחר שלוש קדנציות רצופות - הכהונה הארוכה בהיסטוריה, כך דווח ב'חדשות עשר'.

עוד דווח, כי גנץ שריין לשבועיים האחרונים שלפני יום הבחירות שלטי חוצות בהן יציג את הקמפיין שלו.

ב'חדשות עשר' פירסמו אמש (רביעי) סקר שאמור לראשונה להדאיג את ראש הממשלה נתניהו, שכן על פי תוצאותיו 41% מהציבור רואים בו כמועמד הראוי ביותר לראשות הממשלה וצמוד לו עם 38% - הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. לעומת 21% שהשיבו "לא יודע". הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס והשתתפו בו 694 נשאלים, מהם 90 שאינם יהודים.

נתון מעניין נוסף שפורסם, על פי תקנון הבחירות, גנץ לא יוכל לחבור למפלגה המיוצגות כיום בכנסת, כך שחיבור כלשהו עם מפלגת העבודה או יאיר לפיד או עם 'גשר' של אורלי לוי, אינו יכול לצאת אל הפועל. בכל מקרה אם יהיה ניסיון ורצון כזה, מי שיכריע הוא יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר.

בתוך כך, על פי דיווח ב'מעריב', גנץ מתכוון לשבור שתיקה לראשונה מאז החליט להצטרף לפוליטיקה, ביום שני הקרוב כאשר יישא דברים בפני פעילי 'המטה לתיקון חוק הלאום' שיפגינו מול ביתו בראש העין. תהיה זו הופעתו הפומבית הראשונה מאז הפיכתו לאישיות פוליטית.

אתמול דווח על דמות ראשונה שצפויה להצטרף לרשימתו של גנץ, אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב לשעבר שפרש מהמירוץ בבחירות המוניציפליות האחרונות והתפטר השבוע גם מתפקידו כיו"ר קיבוץ חצרים, ההערכה מתחזקת בשל העובדה כי גנץ ושוסטר הינם חברים ותיקים עוד מעת שירותם הצבאי.

היו מי שכבר התחזקה אצלם העובדה כי בני גנץ מזוהה עם השמאל בשל צירופו של שוסטר שהתבטא בעבר בדעותיו השמאלניות המובהקות. אחת מהן בראיון ל'רדיו דרום' לפני כשנה וחצי כשהבהיר כי "אני מוכן למסור את המועצה שלי לחמאס תמורת שלום".

אז לסיכום, לעת עתה ישנם ארבעה מתמודדים לראשות הממשלה: יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו, יו"ר 'העבודה' אבי גבאי, יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד וכעת מצטרף גם יו"ר 'חוסן לישראל' בני גנץ.

בני גנץ בחירות 2019 חוסן לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד