י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חורבנה של מפא"י ההיסטורית

טענות לאלימות בוועידת 'העבודה': שוקלים לערוק

האם גבאי הפך את מפלגת 'העבודה' הדמוקרטית, למפלגה של איש אחד? כך יש הטוענים במפלגה | גבאי הצליח חרף המחאות ושריקות הבוז, להעביר את התקנון שמאפשר לו סמכויות נרחבות | טענות חמורות לאלימות פיזית, פעילים שוקלים לעזוב וח"כים שמנהלים מגעים עם אחרים

טענות לאלימות בוועידת 'העבודה': שוקלים לערוק
אבי גבאי בועידת מפלגת העבודה צילום: גילי יערי, פלאש 90

אם היה מי שחשב שאחרי הנאום הלוחמני של איתן כבל בועידת מפלגת 'העבודה' ביום חמישי - שהסתיימה בניצחונו של היושב ראש אבי גבאי למרת המחאה, כאשר גבאי מקבל סמכויות נרחבות על פי התקנון שאישרו רוב חברי המרכז, הרי שהמרמור והתסכול נמשכים.

על פי הדיווח הבוקר (ראשון) ב'ישראל היום', פעילים וחברי ועידת המפלגה הוותיקה, שוקלים לעבור לעבוד עבור מפלגות צעירות וחדשות יותר, כמו "התנועה" של ציפי לבני ו'חוסן לישראל' של המטאור החדש בני גנץ.

"לא מעט פעילים שוקלים לעבור למפלגה של גנץ או של לבני, ובכלל זה הרבה פעילים מרכזיים, חברי ועידה ומזכירי סניפים", אומר אורן פסטרנק, מצעירי 'העבודה' בשיחה עם 'ישראל היום' ומגלה, "למיטב ידיעתי, יש גם 2-3 חברי כנסת ממפלגת העבודה שנמצאים במו"מ עם גנץ או לבני".

לדבריו, "הכוונה שלנו היא לקדם אנשים ערכיים ואידיאולוגיים ברשימה לכנסת בפריימריז, ולא חלק מהטרולים של גבאי. חלק מהפעילים במפלגה לא ישתפו פעולה עם מטה הבחירות בהנהגתו של גבאי, ואנחנו מתכוננים להמשך מאבק ולמניעת הפיכת מפלגת העבודה ל'כולנו 2'. אחרי מופע הבריונות והאלימות בוועידת המפלגה, גבאי הופך את המפלגה למפלגת יחיד - אבל אנחנו לא ניתן לו באלימות לא בונים מנהיגות".

פסטרנק טוען בשיחה עם כתב 'ישראל היום' כי הופנתה אלימות כלפי מתנגדי גבאי בוועידה הסוערת ביום חמישי, "אנשי גבאי התנהלו באלימות ובאגרסיביות והפעילו אלימות ובריונות, כולל דחיפות, מכות וקריעת כרטיס ציר הוועידה שלי, שהוא כרטיס ההצבעה", מספר הפעיל.

בעיתון מובאים עדויות נוספות על אלימות שהופנתה כלפי מתנגדים ליו"ר. "עמדתי ושרקתי שריקות בוז במהלך הנאום של גבאי", שיחזר דור צוריאל, חבר מפלגת 'העבודה', "והשריקות שלי היו מאוד חזקות ומעצבנות וזה גרם לאנשים לנסות לפגוע בי. ספגתי בעיטות ונסיונות לזרוק אותי מהכיסא. היו שם אנשים שהתנהגו באופן מאוד אלים, ואז משום מקום הגיע אדם שעמד עם מקל ודגל באזור הסטרילי ופשוט הנחית עלי מכה אכזרית וכואבת מאוד. למזלי לא יצאתי עם שבר".

צוריאל מספר, "הגשתי תלונה במשטרה נגד התוקף, מפלגת העבודה ואבי גבאי, שאחראים לסדר ולביטחון של החברים בוועידה".

והוא לא היחיד, בעיתון מובאים לפחות עוד שתי עדויות של חברי ועידה ופעילים שספגו אלימות קשה, רק כי העזו להביע מחאתם נגד אבי גבאי.

יו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי המעורער, הגיב לתקרית המביכה בוועידת המפלגה במהלך פאנל 'שבתרבות' שהתקיים בנתניה ואמר, "היתה קבוצה קטנה שצעקה בוז, אבל זה היה מיעוט שבמיעוט. הגיעו 2,500 איש לוועידה, מפלגת העבודה לא ראתה הרבה זמן ועידה גדולה כזו, ואני רואה את הדברים החיוביים".

באשר לאלימות שננקטה כלפי כמה מתנגדים, נמסר ממפלגת 'העבודה' ל'ישראל היום': "חברת אבטחה מנוסה נשכרה לניהול האירוע, ובתוקף תפקידם המאבטחים שמרו על הסדר במהלך הוועידה. אם יתגלה כי היו אירועים חריגים, הם יטופלו מיידית".

 

מפלגת העבודה אבי גבאי אלימות קריאות בוז בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד