י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
היחידה שאביה לא קנה לה דירה

בתו של הגר"ע: "עוד שבועיים נצא בבום גדול"

"בעוד שבועיים נצא בבום גדול עם מפלגת אחי ישראל", מגלה בתו של הגר"ע יוסף זצ"ל בראיון ל'גלובס' ומתייחסת לשורת נושאים בהם הדיור החרדי ותעסוקת הגברים והנשים במגזר | על ניצחונה של עליזה בלוך שאיחדה סביבה את כל המגזרים לתמיכה בה: "בבית שמש לא גרים חילוניים להכעיס", אומרת בר שלום

בתו של הגר"ע: "עוד שבועיים נצא בבום גדול"
הצבעה בבחירות צילום: פלאש 90

אחת הדמויות המרתקות בכנסת הבאה, צפויה להיות בתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, הגב' עדינה בר שלום, שלעת עתה עדיין לא ברור אם מי תרוץ ולמי תצטרף בניסיון לחלוק כסא עם 119 ברי מזל נוספים.

בראיון לעיתון 'גלובס' מתייחסת הגב' בר שלום לכך שמפלגתה 'אחי ישראל', עדיין לא מוצגת בשום סקר ואומרת כי "לא קורה כלום חוץ מסקרים, וחוץ מאנשים שמדברים מי יחבור למי, ואיך ומתי. בעוד שבועיים נצא בבום גדול עם מפלגת אחי ישראל. לא אוהבת את המילה 'בום', אבל אנחנו נצא בידיעה ברורה לכולם, זה יתפרסם בעוד שבועיים".

לאורך הראיון היא מתייחסת לשורת נושאים, בהם הדיור החרדי והתעסוקה בקרב גברים ונשים מהמגזר. היא מגלה בין הייתר פרט על אודות אביה פאר הדור והדרו הגר"ע יוסף זצ"ל, שקנה דירה לכל אחיה ואחיותיה, אך רק לה לא. "אני הבת הבכורה ולא היה לו כסף לקנות לי", היא מספרת, "הוא קנה את הדירה שלו כשהייתי בת 14, את הדירה הראשונה בחיים שלו. אבי נולד למשפחה דלה כלכלית ובנה את עצמו במו ידיו, בעבודה מאוד קשה. הוא עבד, הוא לא היה רק בן ישיבה. לכן הוא לא הבין את הצורך הזה שבחור יישב וילמד יום ולילה, ו'הגית בו יומם ולילה'. הוא אמר 'מה אני לא תלמיד חכם? בכל זאת מצאתי את החובה שלי לפרנס את המשפחה שלי', הוא קרא לזה חובה. רק אחר כך הוא נסחף עם הליטאים", כך בר שלום.

לגבי מגורי החרדים בשכונות מעורבות בערי ישראל, אומרת עדינה ל'גלובס': "יצרו את הדיור החרדי בערד, לכן יצרו את הדיור החרדי באשדוד, ולכן יצרו מובלעות חרדיות במקומות מסוימים. כשלא כל כך מצליח וכשהחרדים שומעים על איזה שהוא מקום כמו קריית יובל בירושלים, ששם יותר זול מאשר בית וגן, אז הם רצים לשם, ואז החילוניים מזדעקים, משום שהיום חרדים התרגלו לגור בשכונות חובקות, שכונות שמקיימות אורח חיים חרדי", היא אומרת.

"זה לא מה שהיה בזמני", היא מספרת ומשחזרת, "כשאנחנו גרנו בשכונות מעורבות - חילוניים ודתיים גם יחד. כשהם מגיעים לשם, מפריע להם שהבן שלהם רואה מכונית נוסעת בשבת או יהודי שעובר ברחוב ומעשן סיגריה בשבת. זה מפריע להם, ומתחילים הקטטות בין חילוניים לחרדים, והחילוניים כבר לא רוצים אותם, ואז אנחנו במצב נורא ואיום".

הפיתרון לדידה, "אני חושבת שערים נפרדות עדיפות כרגע. אני חוששת שבשלב זה אין דרך אחרת. בצער רב אני אומרת את זה, מפני שחייתי כל חיי בשכונות מעורבות, ואני רואה את מגמת הערים הנפרדות כשעיני כלות".

הגב' בר שלום מתייחסת בראיון ל'גלובס' גם לניצחונה של עליזה בלוך בראשות העיר בית שמש ואומרת, "בבית שמש לא גרים 'חילוניים להכעיס'. יש בארץ דתיים שונים, חרדים, ויש גם לא הרבה 'חילוניים להכעיס'. החילוני להכעיס בעיני הוא זה שרוצה למחוק את הדת גם מאחרים, הוא לא עושה את זה בשביל עצמו או בשביל ההנאה שלו, אלא משום שהדת מעצבנת אותו". והיא מסבירה, "יש חילוני שהדת מעצבנת אותו, אבל הוא יכול להמשיך עם זה. החילוניים להכעיס מנפחים כל דבר. זה בעיני 'חילוני להכעיס'. כאלה עזבו את בית שמש. נותרו 'החילוניים לתיאבון'. ואלה אנשים של חייה ותן לחיות".

המראיין שואל בשלב מסוים, על אודות ההסתמכות בעולם החרדי, על משכורתה של האישה, שהיא המפרנסת היחידה בבית, והגב' בר שלום משיבה כי "היום, בגיל 22, הגברים כבר יכולים לצאת לעבודה" היא מבהירה וטוענת כי "הבעיה היא שכולנו התחנכנו על המעמד הגבוה של לומדי התורה ועל הערך של הלימוד תורה. אנחנו לא רוצות שבחור שרק התחתנו איתו, כבן תורה, יפסיק ללמוד תורה. גם אני הייתי שם", היא מביאה כראייה את עצמה, "אני לא רציתי שבעלי יעבוד. שישב ילמד תורה, ואני אעבוד ואני אפרנס".

עדינה בר שלום מאשימה בראיון את יאיר לפיד כשר אוצר, בעצירת מגמת הגברים החרדים שהצטרפו למעגל העבודה,  "הרבנים לא הפריעו. אף אחד לא הפריע, אז האחוז עלה מ-37% ל-57%", אומרת בר שלום ל'גלובס' וטוענת כי "מאז עליית יאיר לפיד והעיסוק המוגזם בחוק הגיוס המספר ירד ואחוז החרדים העובדים עומד היום על 50%-51%".

עדינה בר שלום גלובס בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד