י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נלחמים על מקום ריאלי

החיבורים המפתיעים בפריימריז של הליכוד

לקראת הפריימריז ברשימת 'הליכוד', שיקבעו את רשימת המפלגה לכנסת ה-21, שייערכו בעוד 22 ימים, נרקמים דילים ושותפויות בין שרים וח"כים חזקים כחלשים, בכדי לשמור על מקומם או להתקדם מעלה ולזכות אולי בתפקיד משפיע ובכיר יותר בממשלה הבאה

החיבורים המפתיעים בפריימריז של הליכוד
השרים ישראל כץ וגלעד ארדן צילום: פלאש 90

כטבען של בחירות, יש בהן את המהלכים הטובים ויש בהן את הרעים, מה שברור שברוב הפעמים מדובר בהימור מסוכן שיכול להסתיים גם בתוצאה שמתנפצת בפנים ונרשמת בדפי ההיסטוריה, כך למשל צמד השרים גלעד ארדן (מקום 2) וישראל כץ (מקום 4) שנמצאים בכנסת הנוכחית בראש הצמרת, עלולים למצוא את עצמם לפתע צונחים אחורה, אם כי אין סיבה הנראית לעין שזה יקרה, אך הכל אפשרי בבחירות ותמיד המתח באוויר שורר עד להכרזת התוצאות.

לקראת הפריימריז שייערכו בסוף החודש - ל' שבט תשע"ט, כאשר על פי המסתמן לפחות עשרה ח"כים מכהנים ימצאו את עצמם מחוץ לכנסת הבאה, הולכים ונרקמים דילים ושותפויות בין שרים וח"כים בליכוד, כדי להבטיח את מקומם במיקום גבוה וריאלי. אך הפעם, נרשמות שותפויות מעניינות במיוחד, כך למשל, על פי דיווחו של יהודה שלזינגר הבוקר ב'ישראל היום', השרים גלעד ארדן וישראל כץ משתפים ביניהם פעולה כדי להבטיח לעצמם שיישארו בצמרת.

במושגים של פוליטיקה פנימית מדובר בסוג של דרמה, אם בעבר היתה ברית הכ"צים - ישראל וחיים כץ ששיתפו פעולה יחדיו, הרי שישראל כץ, אחד המועמדים הפוטנציאליים להחליף את בנימין נתניהו בבוא העת, משתף הפעם פעולה דווקא עם מי שקטף את המיקום הגבוה ביותר השר גלעד ארדן, שגם הוא טוען לכתר ביום מן הימים.

על פי הדיווח, קיימת ברית נוספת, בין שני שרים וח"כ - מדובר בשרים זאב אלקין וחיים כץ והח"כ דוד ביטן, שנכנס רק בקדנציה הנוכחית והפך למטאור בצמרת הליכוד, כאשר עם כניסתו הוטל עליו התפקיד הבכיר - יו"ר הקואליציה, אך בשל החקירה המתנהלת נגדו הוא נאלץ להיפרד מהתפקיד ולהפוך לח"כ מן המנין, למרות זאת הוא מקווה כי כוחו לא נפגע אלא אף התחזק ויתברג במיקום גבוה וריאלי, כך שאולי ישודרג בכנסת הבאה לתפקיד בכיר יותר כמי שנחשב למקורב לראש הממשלה.

עם זאת, יש את מי שסומכים על קהל תומכיהם בעיניים עצומות ולא ממהרים לעשות דילים ושותפויות, כך למשל השר לשעבר גדעון סער שעושה דרכו בחזרה לצמרת 'הליכוד', כאשר הוא ללא ספק מכוון למקום שני, אותו ירש ממנו גלעד ארדן עם עזיבתו. וכן השרה מירי רגב - האישה הראשונה ברשימת 'הליכוד' במקום החמישי, שלא רקמו עד כה דילים ומתכוונים להתמודד לבדם מול קהל תומכיהם בתקווה שהתוצאה בבוא היום תהיה מחמיאה.

נציין כי חלק משיתוף הפעולה אליו מגיעים השרים והח"כים המסוימים, הוא בשל חוק שחוקק בכנסת היוצאת לפיו חברי הכנסת לא יוכלו לקבל מימון חיצוני לפריימריז, אלא מוקצב לכל אחד ואחת 320 אלף שקלים לצורך כך, ובשל התקציב הדל בא שיתוף הפעולה בדמות שכירת אותו מטה ומשרד וכן יח"צן וכמובן גם הפעלת לחצים על תומכיהם להצביע גם עבור בן בריתם בפריימריז, כדי שיתברג במיקום גבוה וריאלי. 

גלעד ארדן פריימריז הליכוד ישראל כץ בחירות 2019 דילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד