י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שיבושים ב'הדסה עין כרם'? תלוי את מי שואלים

מאבק שהתפתח בין עובדי 'נס טכנולוגיות' להנהלת בית החולים 'הדסה עין כרם' מאיים לגרום לשיבושים במרכז הרפואי הגדול בבירה | הנהלת בית החולים דוחה את הטענות ומצהירה כי הפעילות תימשך כרגיל

שיבושים ב'הדסה עין כרם'? תלוי את מי שואלים
בית החולים הדסה עין כרם צילום: נתי שוחט, פלאש 90

עובדי "נס טכנולוגיות" ערכו הבוקר (שישי) טקס "קבלת שבת" מול ביתו של מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין בראש העין, כחלק ממחאה שהם מובילים נגד הנהלת המרכז הרפואי.

מחאת העובדים היא על רקע המשבר החריף אליו הגיעו יחסי העבודה בין הצדדים וחוסר נכונותה של הנהלת בית החולים לקלוט להעסקה ישירה ולפעול לשיפור תנאי העסקתם של עובדי נס, המועסקים אצלה כעובדי קבלן בתחום המחשוב.

ביום ראשון הקרוב החל משעות הבוקר ינקטו כלל עובדי המנהל והמשק בבית החולים הדסה בצעדים ארגוניים, במסגרתם תשובש קבלת הקהל ולא יינתנו שירותי מנהלה בכל בית החולים, על כלל מרפאותיו, כך לפי הודעתם.

מנגד, מבית החולים נמסר, כי פעילות בית החולים ממשיכה ותימשך באופן מלא ללא כל הפרעה ועובדי הדסה יעבדו באופן רגיל ומלא.

השיבושים בתחילת השבוע ו"קבלת שבת" הבוקר, נעשים בעקבות החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים לדחות את בקשת הנהלת בית החולים הדסה עין-כרם לצו מניעה זמני כנגד צעדי העובדים.

עובדי מחלקות המחשוב של הדסה, שהועסקו עד עתה כעובדי קבלן של נס טכנולוגיות, דורשים – בתמיכת עובדי המנהל והמשק בבית החולים - לסיים את העסקתם כעובדי מיקור חוץ ומבקשים להיקלט להעסקה ישירה תוך השוואת תנאיהם לעובדי המוסד עצמו.

על פי נתונים המצויים בידי ההסתדרות, העסקתם של העובדים במיקור החוץ גוזלת מבית החולים תקציב גבוה מאשר העסקתם באופן ישיר.

בהנהלת 'הדסה' דוחים את ההאשמות וטוענים כי הסכסוך אינו קשור כלל להדסה, לה יש חוזה מול חברת נס להפעלת שירותי מחשוב בהדסה.

לדברי הנהלת בית החולים, לאור הפגיעה בתפעול מחשבי הדסה בחודש האחרון, הודיעה הדסה לחברת נס על ביטול ההסכם עמה ובמקביל פועלת להתקשרות עם ספקים אחרים.

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דניאל בונפיל מסר, "הגיעו מים עד נפש, במקום לקחת אחריות ולהוביל את המשבר הזה לפתרון, מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין בוחר להחריף את המצב ולהתכחש לעובדיו. ההסתדרות מוכנה ותמיד הייתה לשבת לשולחן הדיונים, כעת הכדור בידיים של רוטשטיין להתעשת ולסיים את המשבר לטובת העובדים וכדי להימנע מפגיעה בציבור המטופלים".

כאמור, ב'הדסה' מציגים תמונה שונה וטוענים כי מדובר בסכסוך עבודה בין עובדי חברת נס לבין הנהלת החברה עצמה, על זכותם להתאגד ולשפר את תנאי העבודה שלהם.

"הודעת ההסתדרות הכללית, מהווה אם כך פגיעה מיותרת במטופלי הדסה ופגיעה באלפי עובדי הדסה שעד לפני מספר שנים חוו את הקשיים הכלכליים של הדסה על בשרם", האשימו בהנהלת 'הדסה'.

ההנהלה מוסיפה כי "דרישת ההסתדרות לקלוט את עובדי המחשב בהדסה נדחתה על הסף. כידוע לכל, הדסה פועלת תחת הסכם ההבראה ואינה יכולה להוסיף ולו תקן אחד נוסף למצבת העובדים שלה. עובדה זו הובהרה להסתדרות על ידי הדסה, החשב המלווה וממשרד האוצר".

"אין להסתדרות כל מנדט להרוס שנית את בית החולים הדסה, לגרום נזק למטופלים ולפגוע אנושות בכל עובדי הדסה המסורים", מסרו מההנהלה של בית החולים.

המרכז הרפואי הדסה בית חולים הדסה הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד