י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מבצע לילי במעמקי שטח האויב

בתגובה לירי: חיל האוויר תקף הלילה מטרות איראניות בסוריה

דובר צה"ל מאשר כי חיל האוויר יצא לסבב תקיפות בשטח סוריה, כשהמטרה היא פגיעה בכוח אל קודס - שלוחה איראנית הפועלת במדינה, כאשר לא פורטו מהן המטרות שהותקפו בפועל | מדובר בתגובה לירי שני הטילים לעבר הצפון, אותם ראו ותיעדו המבלים באתר החרמון המושלג

תקיפה בעבר בסוריה. (באדיבות המצלם)
תקיפה בעבר בסוריה. (באדיבות המצלם)

בתגובה לירי טיל קרקע-קרקע אתמול (ראשון) מסוריה לעבר ישראל, שיורט מעל שמי הגולן הסורי, צה"ל תקף הלילה מטרות של כוח קודס האיראני בשטח סוריה.

על פי הדיווח ב'אינטלי טיימס', ‏המטרה הכי גדולה של הכוח קודס נמצאת בלב שטח שדה התעופה בדמשק. היא נקראת "בית הזכוכית" והיא למעשה מרכז העצבים של הכוח בסוריה. עד היום נמנע חיל האוויר מלפגוע בבניין, בשלב זה לא ברור מהן אותן מטרות וכיצד הן מתקשרות לשיגור הטיל מסוריה אל עבר הגולן אתמול. ‏עם זאת, אחת ממטרות "כוח קודס", היא כנראה בסיסים איראניים במספר שדות תעופה ברחבי סוריה.

התקיפות נמשכו לא מעט זמן, ובמהלכן ‏הסורים שיגרו עשרות טילים נגד מטוסים תוך ניסיון לפגוע בכלי הטיס הישראלים. למרות הדיווחים כי הופעל מערך ההגנה האווירית של ישראל, בצה"ל הבהירו כי אין שחר לדברים.

בהתאם להנחיות צה"ל, היום (שני) אתר החרמון שנמצא בקו הגבול עם סוריה, יהיה סגור למבקרים וגולשים. מעבר לכך, נכון לשעה זו, אין הנחיות נוספות לתושבי הגולן והאזור, והשגרה נמשכת. בצה"ל הדגישו כי יש להישמע להוראות פיקוד העורף שימסרו באם יידרש.

אתמול (ראשון) בסמוך לשעה 14:00 אישרו בישראל כי היירוט שביצעה מערכת כיפת ברזל מעל החרמון, היה של רקטת קרקע-קרקע ששוגרה במכוון מסוריה, ולא של טיל נגד מטוסים ש"זלג" בטעות לכיוון רמת הגולן. זאת, ככל הנראה בתגובה לתקיפה המיוחסת לישראל בדמשק.

תקיפה בסוריה איראן אל קודס חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד