כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"תושבי העוטף סגרו חלונות בממ"דים"

הדרום מתחמם: מטוסי חיל האוויר תקפו מחנה צבאי של חמאס

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור במחנה צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה ואף הרגו מחבל • הקצין מצנחנים שנפצע קל מירי מהרצועה שוחרר לביתו • מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה״ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה"

הדרום מתחמם: מטוסי חיל האוויר תקפו מחנה צבאי של חמאס
תקיפה בעזה, אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הערב (שלישי) מספר מטרות טרור במחנה צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

התקיפה בוצעה בהמשך לתקיפות צה"ל במהלך היום ובתגובה לאירועי הירי שבוצעו נגד קצין בצנחנים, שלמרבה המזל נפגע קלות ושוחרר לביתו.

כזכור, במהלך הפרת סדר שכללה יידוי אבנים מחבל פתח באש לעבר לוחמי צה"ל, כדור פגע בקסדת קצין צה״ל שפעל בנקודה.

הקצין נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, כך עולה מתוך תחקיר ראשוני. בעקבות זאת, טנק של צה"ל תקף עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס, חיסל מחבל, מחמוד אל-עבד אל-נבאהין בן 24, ופצע ארבעה נוספים. 

דובר צה"ל מסר כי "צה״ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה. צה״ל ערוך ומוכן לפעול נגד כל פעולת טרור מרצועת עזה ונחוש להגן על אזרחי מדינת ישראל".

בנוסף, חמישה חשודים התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. שניים מהחשודים חצו לשטח ישראל וחזרו מיד לשטח הרצועה.

יצוין כי בחלק מיישובי עוטף עזה התבקשו התושבים לסגור חלונות בממ"דים. אולם בשלב זה לפחות מדובר ביוזמה פרטית של היישובים ולא בהנחיה מצה"ל. 

דובר חמאס פאוזי ברהום: "ישראל אחראית להסלמה האחרונה בעזה וכל האחריות עליה ישראל ממשיכה לפגוע בבני עמנו וההתנגדות האמיצה לא תסכים למצב זה נתניהו משתמש בבחירות לאינטרסים שלו ופוגע בעם הפלס' בכוונת תחילה".

ישנה הערכה כי מי שעומד מאחורי הירי שגרם לפציעתו הקלה של הקצין בשעות אחר הצהרים, הוא איראן. בדרך כלל לפני פיגוע ירי או שיגור רקטות, חמאס מפנה את העמדות מחשש לתגובה של צה"ל.

הפעם, העמדה הייתה מאויישת. גל ברגר דיווח ב'כאן 11' מפי גורמים ברצועת עזה, כי הירי התבצע על ידי הג'יהאד האיסלאמי - הזרוע הארוכה של איראן בעזה. ההערכה היא מאחר ואיש חמאס לא ידע על הירי הצפוי.

הלילה נציגי הזרועות הצבאיות ברצועה צפויים להתכנס ולדון באפשרויות התגובה, לאחר שבתקיפת צה"ל נהרג פעיל חמאס ועוד ארבעה נפצעו בהם פצוע קשה.

יצוין כי על רקע ההתפתחויות הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להעביר את הכסף הקטארי לחמאס בשלב זה.

תקיפה עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד