ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הערעור התקבל

הוחמר עונש הנערים שהקפיצו את המדינה

לאחר כארבע שנים מאז ביימו השניים חטיפה של אחד מהם באזור קרית ארבע והקפיצו כוחות תוך סיכונם, ולאחר שנוגש נגד השניים כתב אישום מקל | המדינה ערערה ועונשם הוחמר - אחד מהם ירצה עונש מאסר והשני עבודות שירות

הוחמר עונש הנערים שהקפיצו את המדינה
ערן נגאוקר / ניב אסרף צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעור המדינה והחמיר בעונשם של ניב אסרף וערן נגאוקר.

בית המשפט הטיל על ניב אסרף עונש של 9 חודשי מאסר בפועל. על ערן נגאוקר, שהביע חרטה על המעשים, בית המשפט גזר 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות.

כזכור, השנים מסרו דיווח כוזב על חטיפה וגרמו להקפצה של כוחות בטחון רבים לאזור חברון לפני כארבע שנים, ורק לאחר סריקות וחיפושים התברר כי הם בדו את הסיפור מליבם.

"בית המשפט ביטא סלידה ממעשי הנאשמים שהיו מוכנים להעמיד בסכנה חיי שוטרים וחיילים, באזור רגיש מבחינה בטחונית, חודשים ספורים לאחר אירוע חטיפת שלושת הנערים ז"ל" אמרה עו"ד אפרת פילזר, מפרקליטות מחוז ירושלים. "ההחלטה שניתנה היום, מעבירה מסר לפיו אין להקל ראש עם מי שעושה שימוש ציני בכוחות הבטחון. מדובר במעשה מתוכנן של מסירת ידיעות כוזבות שתוצאותיו עלולות היו לגרום להתלקחות האזור כולו".

כזכור, ביום רביעי י"ג ניסן תשע"ה, הוקפצו מאות חיילים לאזור חברון, בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 של המשטרה, על ידי צעיר בשם ערן נגאוקר, לפיו, חברו ניב אסרף נעלם לאחר שנטש את רכבו באזור חברון והוא חושש כי נחטף. 

הסריקות אחר ניב אסרף

במשך 8 שעות חיפשו אחריו כוחות רבים מיחידות מיוחדות, כולל מטוסים. בסימון, הוא אותר בוואדי בקרית ארבע. 

לאחר חקירה התברר כי הוא לא נחטף, כי אם נמלט לאחר שהסתבך עם עבריינים להם היה חייב עשרות אלפי שקלים בגין חוב שצבר עקב הימורים שאינם חוקיים.

שלום, עו"ד עידן גמליאלי שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את ערן נגאוקר, טוען הבוקר כי "מדובר בעונש חמור שאינו עומד בקנה אחד עם רף הענישה המקובל בעבירות מסוג זה".

הוא מבהיר, "אנו נלמד את ההחלטה ונשקול את המשך צעדנו. חשוב לציין שנגאוקר הביע חרטה עמוקה על האירוע אליו נקלע שלא ביוזמתו. חשוב לצייו, כי לנגאוקר לא הייתה כל כוונה פלילית לפגוע באיש או לשבש את פעילות כוחות הביטחון".

ביום חטיפה ניב אסרף ערן נגאוקר ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד