י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סוער במערכת הפוליטית

נתניהו: ניצן דוחף את מנדלבליט; לבני: ביבי מתנהג כראש מאפיה

מקורבי ראש הממשלה תקפו הערב את פרקליט המדינה, שי ניצן בטענה שהוא רוצה להיזכר בהיסטוריה כמי שהפיל את ממשלת נתניהו • לבני תקפה: "נתניהו שנוהג כראש מאפיה ומנסה לשסות את הציבור הישראלי נגד גורמי אכיפת החוק" • משרד המשפטים: "דוחים בתוקף הטענות"

נתניהו: ניצן דוחף את מנדלבליט; לבני: ביבי מתנהג כראש מאפיה
פרקליט המדינה, שי ניצן צילום: יונתן זינדל פלאש 90

אנשי ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו הערב (רביעי) את פרקליט המדינה, שי ניצן, בטענה שהוא רוצה להיזכר בהיסטוריה כמי "שהפיל את ממשלת נתניהו".

לטענתם: "שי ניצן רוצה שיזכרו אותו כמי שהפיל את ממשלת נתניהו. הוא זה שדוחף להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה וזה שדחף ודוחף את מנדלבליט לפרסם החלטה כזו לפני הבחירות".

עוד הוסיפו מקורבי רה"מ כי "ניצן מנסה לחבל במדינה דמוקרטית ומעוניין לבצע דבר המנוגד לדמוקרטיה. לא היה דבר כזה בתולדות מדינת ישראל".

ממשרד המשפטים נמסר: "אנו דוחים בתוקף את הטענות. היועמ"ש סומך את ידיו באופן מוחלט על עבודת כלל גורמי אכיפת החוק שעסקו בתיקי ראש הממשלה, ובמיוחד פרקליט המדינה, אשר מבצעים מלאכתם אך ורק משיקולים מקצועיים וענייניים במטרה להבטיל את שלטון החוק". מטעם ראש הממשלה נמסר כי "מדובר ב'פייק ניוז' מוחלט".

בעקבות הדברים, יו"ר התנועה, ציפי לבני, תקפה את רה"מ: "נתניהו שנוהג כראש מאפיה ומנסה לשסות את הציבור הישראלי נגד גורמי אכיפת החוק, הוא צריך ללכת. לא נאפשר לו להרוס את הדמוקרטיה".

לבני הוסיפה: "תזכרו שהבחירות האלה הן צו גיוס למלחמה על הצלת הדמוקרטיה הישראלית - לא פחות".

ובינתיים, פרקליטי נתניהו פנו הערב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה נגד ההדלפות מחקירות ראש הממשלה.

לדבריהם: "הדלפות אלה איבדו כל רסן בימים האחרונים, כאשר מדי ערב אנו נדהמים לראות כי מהדורות החדשות בערוצים השונים נפתחות ב'גילויים חדשים ומרעישים' מתוך החקירות ובהדלפות מגמתיות של חומרי חקירה חלקיים, מסולפים, מעוותים ומוטים, וזאת במטרה ברורה ליצור דעת קהל שלילית כנגד רה"מ על רקע הבחירות הקרובות וכן על מנת להפעיל לחץ לא רואי על היועמ"ש".

עוד אמרו הפרקליטים כי "מדובר בשיטפון הדלפות שלא היה כדוגמתי בתולדות מדינת ישראל וספק אם בתולדות העולם המערבי כולו, אשר בינו ובין הליך הוגן אין ולא כלום", נכתב.

לדבריהם, המטרה היא "להשפיע שלא כדין על החלטות שעומדות להתקבל בעניינו וכן במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות המתקרבות, באופן שיש לראות בכך משום ניסיון להשפיע על ההליך המשפטי ולהטות הליך בחירות דמוקרטי, כל זאת על ידי גורמים בעלי עניין מתוך רשויות האכיפה".

בנימין נתניהו שי ניצן פרקליט המדינה ציפי לבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד