י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
באיזה תיק הוא חושק?

אלי ישי: אני רוצה להציל את ש"ס המתרסקת

יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי ממשיך לחפש חיבורים ואיחודים כדי לנסות שוב את מזלו, להיבחר לכנסת ה-21 | בראיון ל'ישראל היום' שיפורסם מחר הוא לוחמני כרגיל. על דרעי: "ש"ס מתרסקת בראשותו" עם זאת הוא מבהיר, "אין לי שנאה. אני שם את האגו בצד"

אלי ישי: אני רוצה להציל את ש"ס המתרסקת
יו"ר 'יחד' אלי ישי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"הדבר הכי חשוב עכשיו זה לפעול לאחד כוחות בגוש הימין, על מנת שלא יאבדו קולות בגלל אחוז החסימה", כך אומר יו"ר 'יחד' אלי ישי בראיון לעיתונאי יהודה שלזינגר, שיפורסם מחר (שישי) במוסף 'שישבת' של העיתון 'ישראל היום'.

אלי ישי, שלא הצליח בפעם הקודמת להעפיל אל הכנסת, לא מרים ידיים ומנסה שוב להיבחר לכנסת ה-21. הוא מנסה בכל דרך כשהאופציה החמה כעת היא חיבור עם 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי'. הוא מתייחס לכך בראיון ואומר, "צריך לעשות חיבור ואיחוד בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ויחד (המפלגה שלו). יש דיבורים, ואני מאמין שיש סיכוי טוב שזה יקרה. כולם מדברים עם כולם. כשייבחר מנהיג בבית היהודי, אני מניח שזה יתקדם", הוא אומר מתוך אופטימיות.

כרגיל, אין ראיון עם יו"ר ש"ס לשעבר מבלי לשרבב את שמו של יו"ר ש"ס הנוכחי השר אריה דרעי, או אז נשלפות הסכינים, "ש"ס מתרסקת בראשותו", קובע אלי ישי בראיון ל'ישראל היום', תוך שבאותה הנשימה הוא מבהיר, "יש יריבות פוליטית אבל אין לי שנאה. אני שם את האגו בצד, אנחנו נמצאים במצב שבו יש ספק אם ש"ס עוברת את אחוז החסימה. אני רוצה להציל את ש"ס", הוא מסביר.

לדבריו, "יש סכנה שהיא לא תעבור את אחוז החסימה. אמרתי, נרוץ ביחד וכך נציל את ש"ס, אפשר לרוץ במתכונת כמו של יהדות התורה, שתי מפלגות, אגודת ישראל ודגל התורה שמחלקות ביניהן את המקומות לפי הכוח שלהן, ורצות תחת רשימה אחת - אבל זה ירד מהפרק, דרעי מתנגד התנגדות מוחצת".

בראיון מדבר ישי גם על התיק אותו הוא חושק, אם יהיה חלק מהקואליציה הבאה, ומסמן את המשרד בו שולט כיום השר דרעי, אך הוא מבין ש"מי שיביא יותר מנדטים - יקבל את המשרד הזה".

יהודה שלזינגר שאל את המראוין, גם על פשרו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, וזה השיב, "לא הגנרלים מצליחים בפוליטיקה, ימים יגידו".

על המפץ שביצעו השרים בנט ושקד טוען אלי ישי כי "היתה טעות לעזוב את הבית היהודי. הוא יכול להיות ראש ממשלה, אבל ממפלגה עצמאית אין לזה הרבה סיכוי".

הוא לא מפספס את בן בריתו של דרעי, יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן ואומר: "ברוך השם שהאדם המסוכן הזה כבר לא יושב במשרד הביטחון, אבל אסור להסתפק בכך".

מטעם תנועת ש"ס נמסר בתגובה לכתבה ב'ישראל היום' כי "מדובר באיש נואש ומתוסכל, שמחזר על פתחי מפלגות שונות ומתחנן שייתנו לו מקום בכנסת. ליבנו עליו".
לסיכומו של ראיון, אפשר לומר שאם אלי ישי יהיה בכנסת הבאה באיזו שהיא פלטפורמה, הוא ירשום ניצחון על התנועה אותה עזב ואם יצליח גם לשבת יחד עמה בקואליציה ללא ווטו מצידה, בכלל יהיה מעניין לראות כיצד יסתדרו שני האישים.
אלי ישי ש"ס בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד