כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החרדים מביעים תמיכה

חזית דתית? המועמד שיטרוף את הקלפים

בקרב הנציגות החרדית נרשמת תמיכה במועמדותו של יצחק נריה בפריימריז לראשות 'הבית היהודי' | באם ייבחר, גוברים הסיכויים להקמת חזית דתית מאוחדת 

חזית דתית? המועמד שיטרוף את הקלפים
ח"כי הבית היהודי אצל הרב דרוקמן צילום: באדיבות המצלם

הקרב בבית היהודי: פחות מ-80 יום לבחירות, בעוד המפלגה הציונית דתית טרם מצאה את האדם המתאים לעמוד בראשות המפלגה, במפלגות החרדיות מביעים סיפוק ממועמדותו של הרב יצחק נריה.

על פי הפרסום באתר 'סרוגים', נריה עולה בימים אלו כמועמד אפשרי לעמוד בראשות הבית היהודי וביום ראשון הקרוב יתכנסו חברי מרכז המפלגה כדי לדון במינוי.

במפלגות החרדיות אומרים היום כי באם יאושר המינוי של נריה, לא מן הנמנע שילכו יחד לחזית דתית או בלוק פוליטי שיכול להפוך לגוש חוסם לקראת הקמת הקואליציה.

במפלגות החרדיות הזכירו היום את הקדנציה החולפת, במהלכה 'הבית היהודי' לא הלכה יד ביד עם החרדים בהצבעות הקריטיות שהתקיימו בנושאי שבת, הלכה וגיוס, ובשל כך הם תולים תקוות ברב נריה הנחשב לדמות תורנית שאפשר לסמוך עליו.

נריה מנהל את מוסדות 'תורה מציון' ויו"ר קרן 'אחד לאחד'. הוא גם מבקר באופן קבע אצל רבני ההנהגה החרדית והוא אף אורח קבוע בטישים של האדמו"רים בבני ברק.

ביום ראשון תתכנס מרכז מפלגת הבית היהודי ותבקש לאשר את הצעתו של מנכ"ל המפלגה ניר אורבך.

נציין, כי על ראשות המפלגה מתמודד סגן שר הביטחון חה"כ אלי בן דהן, שבקדנציה האחרונה ערק מהאיחוד הלאומי והתמודד בפריימריז שנערך בבית היהודי.

בתוך כך, גוברים הסיכויים כי היו"ר הנבחר של 'האיחוד' הלאומי' בצלאל סמוטריץ' ינהיג את המפלגות השונות, בשל הפופולריות לה זוכה בקרב קהלים רחבים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד