י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
הבחירות מתחממות

בנט ושקד החליטו על אסטרטגיה: נימנע ממלחמות בתוך המחנה

למרות שלנפתלי בנט יש הרבה על מה להתרעם ולתקוף את ראש הממשלה, על ניסיונותיו להכפיש את רעייתו ואת אביו באמצעות אתר 'וואלה', הוא בוחר להניח את העניינים האישיים בצד למען המטרה הנעלה "נתמקד בהעברת קולות מהשמאל החלש לימין החדש", הבהירו בנט ושקד.

נתניהו ובנט במליאת הכנסת. צילום: פלאש 90
נתניהו ובנט במליאת הכנסת. צילום: פלאש 90

השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, ראשי 'הימין החדש', קיבלו החלטה שלא לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת 'הליכוד' במהלך קמפיין הבחירות שלהם, לאחר סקרים שעשו, מהם אלה כי ציבור מצביעי הימין לא יראה זאת בעין טובה, כך מדווח הבוקר (ראשון) הכתב הפוליטי זאב קם ברשת ב'.

עם זאת, בפוליטיקה כמו בפוליטיקה יש יוצא מן הכלל. כלומר, השניים עשויים להפר את ההחלטה, אם יהיו מוקד להתקפה מצד 'הליכוד' בצורה מוגזמת שלא תותיר להם ברירה אלא להשיב מתקפה שערה - השניים כבר מאז פרישתם מ'הבית היהודי' סופגים מתקפות מצד שרים וחברי כנסת בליכוד על המהלך.

נזכיר, כי בשבועות האחרונים נחשף בחברת 'החדשות' של 'ערוץ 12', כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לחסל את נפתלי בנט פוליטית באמצעות אתר החדשות 'וואלה', כאשר פעם ביקש מהם לפרסם כי רעייתו גילת בנט עבדה במסעדה לא כשרה בה הכינה קינוחים לסועדים ובשבוע שעבר פורסם כי ביקש גם להשמיץ את אביו המנוח יעקב בנט ז"ל.

בהקלטות שפורסמו ב'ערוץ 12' צוטט בעלי אתר 'וואלה לשעבר שאול אלוביץ' אומר לבן שיחו המנכ"ל אילן ישועה: "לאור ההשוואה החצופה עשה נפתלי בין רצח האופי שעשו לביבי אחרי רצח רבין למתקפה כביכול על הכיפות הסרוגות וההסתה החמורה בדבריו בפגוש את העיתונות, אני מציע שתבדוק את התמונות מההפגנה נגד רבין בחנוכת צומת כפר שמריהו, שם תגלה את אביו של בנט כמעט פוגע פיזית ברבין, וכן בהפגנה בווינגייט בעקבותיה למיטב ידיעתי נפתח נגדו תיק במשטרה בגלל אלימות. אם הוא מסית נגד רה"מ אולי שווה לעשות שימוש בחומרים הנ"ל ולעורר את הציבור החילוני לגבי בית הגידול שממנו בא'". 

מהימין החדש נמסר בתגובה ל'כאן חדשות': "מטרתנו היא להביא להקמת ממשלת ימין חזקה, וזה תלוי בכך שמפלגת הימין החדש תהיה חזקה ממפלגת גנץ, כדי שבקבינט הבא תגבר תפיסת ההכרעה של בנט על תפיסת התיקו של גנץ. לכן, אנו נימנע ככל האפשר ממלחמות בתוך המחנה ונתמקד בהעברת קולות מהשמאל החלש לימין החדש".

נציין, כי ההחלטה מיושמת הלכה למעשה בשטח. כך למשל בראיון שהעניקה שרת המשפטים איילת שקד בסוף השבוע שעבר היא הבהירה חד משמעית כי ראש הממשלה הבא יהיה בנימין נתניהו ו'הימין החדש' ימליץ רק עליו להרכיב את הממשלה הבאה.

בתוך כך, המערכת הפוליטית ממתינה בדריכות למוצא פיו של יו"ר 'חוסן לישראל' בני גנץ, שצפוי לשבור שתיקה ארוכה ולהציג את מצע מפלגתו ואולי גם חלק מאנשי רשימתו בנאום שיישא בגני התערוכה.

נפתלי בנט איילת שקד מפלגת הימין החדש בנימין נתניהו הליכוד בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד