י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
הציונות הדתית לאן

בעוד שבוע נדע: מי יהיה יו"ר הבית היהודי

מפלגת הבית של הציונות הדתית חוותה טלטלה עזה בראשית ימי הבחירות, כאשר מנהיגיה הדומיננטים עזבו אותה, לטובת הקמת מפלגה שתחבר בין דתיים לחילונים | במפלגה החליטו כי ביום שני הבא יוכרע, מי יעמוד בראשה

בעוד שבוע נדע: מי יהיה יו"ר הבית היהודי
סמוטריץ ובן דהן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

למעלה מחודש לאחר שהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד נטשו את 'הבית היהודי', במפלגה הודיעו כי תוך שבוע ייבחר יושב ראש למפלגה, שיאלץ לשקם את התנועה.

אתמול (ראשון), התכנסה ישיבת מרכז המפלגה כדי להצביע על הצעתו של מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, לפיה ועדה מייעצת תמנה יושב ראש למפלגה.

על פי התכנית, עד ליום שני הקרוב הוועדה תקבע מי יעמוד בראשות המפלגה, כאשר השמות הבולטים שעומדים כרלוונטים, הם סגן שר הביטחון אלי בן דהן, דמויות תורניות מהקהילה הדתית לאומית ובצלאל סמוטריץ שעומד בראש מפלגת 'האיחוד הלאומי'.

כך או כך, במפלגה בוחנים אפשרות לאיחודים עם מפלגות נוספות, כמו 'יחד' בראשות אלי ישי ו'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי וברוך מרזל.

מי שייבחר לראשות 'הבית היהודי', יאלץ תוך פחות מ-70 יום לשקם את המפלגה מההריסות שהותירו אחריהם בנט ושקד עם עריקתם לטובת מפלגה חדשה בראשותם ולהשאיר את הקהלים הרבים אצלם, כאשר בחלק מהסקרים האחרונים המפלגה לא עברה את אחוז החסימה.

הבית היהודי בצלאל סמוטריץ אלי בן דהן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד