י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סבל ייסורים קשים ומרים • צפו

אביו של הפייטן: רבי דוד חבושה הלך לעולמו

בשיבה טובה הלך לעולמו בשבת הישיש ר' דוד חבושה ז"ל, אביו של הפייטן הנודע שספד לאביו בחצות לילה בשמגר וסיפר על אביו - מערש הולדתו בעיראק ועד הגיעו לישראל • צפו בהספד

אביו של הפייטן: רבי דוד חבושה הלך לעולמו
ר' דוד חבושה ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת אחר הצהריים נפטר בשיבה טובה הישיש ר' דוד חבושה ז"ל, משכונת בית ישראל בירושלים, אביו של החזן והפייטן הנודע ר' משה חבושה והוא בן 95 בפטירתו. 

המנוח היה מתושבי שכונת בית ישראל הירושלמית והיה מלומדי ישיבת 'שושנים לדוד', משכים ומעריב לבתי כנסיות ובתי מדרשות ובעל ייסורים גדולים. 

מסע ההלוויה יצא אמש (מוצאי שבת קודש פרשת משפטים) לקראת חצות לילה מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות - שם נטמן. 

בנו, הפייטן ר' משה חבושה, סיפר בהספדו כי אביו, בעודו גר בבגדד שבעיראק, היה חי בעוני והיה עובד קשה 16 שעות בחייטות לפרנס את הוריו, כמה הוא סבל ייסורים קשים ומרים והיה יוצא ובא בבתי החולים, סיפר הפייטן.

"הוא מחייב את כולנו כי הוא לא גדל בישיבה, הוא היה בעל הבית, וכל לילה היה אומר תיקון חצות, גם בלילה האחרון שהוא פונה לבית החולים הבאתי לו לקרוא ברכות השחר הוא המשיך כרגיל לקרוא תיקון חצות.  

"מעולם לא הוציא מילה שאינה הגונה, תמיד שמר על פיו, כשעלה לארץ לא עניין אותו שום דבר, נפשו חשקה בתורה והרבנים ביקשו ממנו ללכת לעבוד, ורבי מרדכי שרעבי ביקש ממנו לבוא ללמוד בישיבה, אך הוא נאלץ ללכת לעבוד והיה מגיע לבית עייף והיה בוחן אותי בא' ב', ולקח אותי לשיעורים של חכם יעקב מוצפי, והרב חשין ותמיד חיכה עד שיאמרו קדיש". 

נכדו, הרב דוד חבושה, רב בית הכנסת 'יגיע כפיים' בירושלים ספד לסבו ואמר: סבא היה תמיד מגן עלינו שהיו דינים, וסיפר על דבקותו בתורה ובתפילה והיה מתאמץ להגיע לבית הכנסת 'שושנים לדוד' , והיה דבוק בצדיקים ובספריהם של ה'אור החיים' הקדוש, רבי נחמן מברסלב, האביר יעקב, ועוד. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חבושה משה חבושה פייטן הלוויה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד