י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לראשונה במודיעין עילית

הכירו: ועדת פיקוח על תספורות; "כמו שצריך הכשר על חנות בשר"

גְּזִירַת הַסַפָּרִים: לראשונה בעיר החרדית מודיעין עילית יציגו רשימת מספרות כשרות לציבור שאושרו על ידי רב; הציבור נקרא להסתפר רק בחנויות אלו בדיוק כמו שקונים בשר בחנויות כשרות • "אחרי שהציבור יתרגל לפיקוח הוא יתפלא כיצד קודם נכנסו לספר בלי פיקוד" • כל הפרטים

הכירו: ועדת פיקוח על תספורות; "כמו שצריך הכשר על חנות בשר"
בחורים חרדים מסתפרים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

העיר מודיעין עילית מתהדרת בהידורים וסייגים רבים של קיום התורה והמצוות שכמותם אין בערים אחרות; בימים האחרונים הושלמה המלאכה בתחום שלדברי הרבנים היה פרוץ והוא איסור הקפת הראש והזקן.

ביום רביעי בשבוע שעבר הושלמה המלאכה והוקם ועד הפיקוח "לענייני תספורת ותגלחת" בראשות המרא דאתרא של העיר הגאון רבי מאיר קסלר.

בעלי המספרות מכל שכונות העיר סגרו את החנויות למשך שעתיים והגיעו ללשכת הרב, שם השתתפו בכנס היסוד ושמעו שיעור מקיף בהלכות תספורת בליווי מצגת שהוצגה בפניהם המלמדת כיצד צריך לספר כהלכה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שעומד מאחורי המיזם הוא הרב אברהם חיים עדס ועמו הרב אפרים רוטשילד, שבישרו לספרים כי הרבנות המקומית תעניק אישור לכל מספרה שתקבל על עצמה את התקנון ותתחייב לספר תספורת כשרות בלבד. 

בעלון שיצא לשם כך וחולק בעיר החרדית נשאל הרב עדס שחיבר את הספר "פאת זקנך" על הקמת ועד הפיקוח האם מדובר בדבר נצרך ולא קצת משונה? הרב עדס השיב כי זה בהחלט לא משונה, וההפך הגמור.

לדבריו, כמו שיהודי ירא שמים מבין שצריך הכשר על חנות בשר אפילו שהמוכר הוא ירא שמיים עם זקן ופאות ומתפלל בנץ החמה אם אין לו הכשר מגוף מוסמך אף אחד לא ייכנס לחנות שלו על סמך זקנו ופאותיו הארוכות. 

הרב עדס מסביר עוד, כי הרבה פעמים הספר אינו יודע כלל את ההלכות על בוריין, ופעמים שהוא יודע את ההלכות אולם יש לו לחץ מצד המסתפרים; אז כשיש פיקוח הוא גם לומד את ההלכה כמו שצריך וגם יש לו כוח לעמוד בלחץ של המסתפרים, כי הוא מראה להם שיש לו תעודת פיקוח. 

בהמשך נשאל הרב עדס איך יכול להיות שעד עכשיו לא היה פיקוח אם זה כל כך נחוץ? השיב הרב עדס כי ידוע לו על הרבה מקומות שרצו להקים כזה דבר אך כל פעם צץ איזה קושי שלא נתן לדבר להתקדם והעיר מודיעין עילית היא חלוצה בדבר ומכן תצא תורה והוראה לכל העולם כולו. 

"אחרי שהציבור יתרגל לפיקוח הציבור יתפלא על עצמו כיצד קודם לכן נכנסו לספר בלי פיקוד, וסמכו עליו בעיניים עצומות כאילו הכל אצלו תורה מסיני, וגם הספרים צריכים חיזוק כי הם חשופים לניסיונות מצד המסתפר", סיכם הרב עדס את דבריו. 

חלק מהמצגת שהוצגה בפני הספרים במודיעין עילית

תספורת מודיעין עילית תקנון מספרה הרב מאיר קסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד