י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הדליק את מירון

המשפיע טס לראשונה ואחיו מילא את מקומו

המשפיע רבי מיילך בידרמן טס ממירון לבני ברק להלווית חמיו הרבי מזוטשקא זצ"ל • מי שמילא את מקומו היה אחיו, המשפיע רבי חיים יוסל בידרמן - שהרקיד את חסידי סאטמר עד השעות הקטנות • צפו בתיעוד 

המשפיע טס לראשונה ואחיו מילא את מקומו
המשפיע רבי חיים יוסף בידרמן במירון צילום: דוד כהן - פלאש 90

המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן שהה בשבת האחרונה עם קבוצה של כ-200 חסידי סאטמר מארה"ב הנמצאים עמו כמידי שנה בשבת השובבי"ם. 

מדובר בשבת מרוממת מאוד הנערכת במחיצת רבי מיילך ושיאה בסעודה שלישית שנערכת עד השעה 22:00 ולאחר מכן הדלקה עד שעה מאוחרת בלילה. 

השנה, בגלל מצב חמיו האדמו"ר מזוטשקא זצ"ל, העיבה על השבת סכנת היעדרותו של המשפיע רבי מיילך שהגיע סמוך לשבת; במוצאי שבת, בשיאו של סעודה שלישית, נודע לרבי מיילך על פטירת חמיו. 

קבוצת האמריקאים הזמינו לרבי מיילך מסוק והטיסו אותו לבני ברק ישירות למסע הלוויה. היו שראו בכך היסטוריה של ממש, שכן רבי מיילך מעולם לא המריא לחו"ל ומסרב לכל הצעה להגיע לגולה.

אמש הייתה זו הפעם הראשונה שהמריא וטס במסוק בישראל בשביל להספיק להגיע להלוויית חמיו ולשאת דברים. 

ובינתיים במירון 200 חסידים נותרו ללא הדלקה ואירוע, אך גם פה החסידים לא נותרו בלי דמות. מי שהגיע למירון לבקשת המשפיע רבי מיילך, שהתקשר אליו בטרם עלה לטיסה, היה הרה"צ רבי חיים יוסף בידרמן, אחיו של רבי מיילך, הנחשב גם למשפיע בפני עצמו - שהרקיד את החסידים עד השעות הקטנות ברחבת הציון וגרם להם לבכות. 

צפו בתיעוד של הצלם דוד כהן 

חסידות זוטשקא הרב אלימלך בידרמן שובבים מסוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד