ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
תביעת ענק

רשלנות הגבילה אשה ללדת שני ילדים בלבד

תביעת ענק הוגשה בידי אשה תושבת אלעד, שטוענת כי בשל רשלנות רפואית חמורה היא תוכל ללדת רק עוד פעמיים בניתוח קיסרי ובמהלך תקופת ההריון היא תיאלץ להיות במעקב של מרפאה 

רשלנות הגבילה אשה ללדת שני ילדים בלבד
ניתוח צילום: pixabay

אשה צעירה תושבת אלעד, הגישה תביעה נגד קופת החולים ובית חולים, בטענה כי כתוצאה מהליך רפואי כושל, מספר הלידות שלה יוגבל וההריונות שלה יהיו בסיכון.

נשים רבות, משתמשות בהתקן למניעת הריון. אחת מהן, תושבת אלעד, שביקשה להוציא את ההתקן, עברה ניסיונות כושלים של רופאים והתוצאה הייתה נקבים באיברים פנימיים. בתביעה נטען, כי הדבר ימנע ממנה בעתיד לידה רגילה ויגדיל את הסיכונים לכל הריון נוסף.

בכתב התביעה שהגיע לידי ב'בחדרי חרדים' פורטו נזקי האשה, הכוללים הוצאות רפואיות, הפסדי שכר והוצאות נסיעות בסך 70,000 ש"ח, הפסדי שכר לעתיד בצורך בהשגחה בכל היריון בסיכון בסך 100,000 ש"ח, הוצאות רפואיות ונלוות לעתיד 50,000 ש"ח, הוצאות עבור סיעוד והשגחה בתקופות שמירת היריון ולאחר ניתוחים קיסריים 100,000 ש"ח, פגיעה באוטונומיה 500,000 ש"ח ועל כאב וסבל 500,000 ש"ח נוספים - בסך הכל 1,320,000 ש"ח.

האישה, באמצעות עוה"ד כרמי בוסתנאי וניצן כהן, הגישה תביעת רשלנות רפואית נגד רופאת הנשים שלה, קופת החולים, רופא נשים נוסף ובית חולים במרכז הארץ. על פי התביעה, לפני כשלוש שנים פנתה האישה לרופאת נשים בקופת החולים שטיפלה בה במשך שנים, וביקשה את הוצאת ההתקן. "לאחר ניסיון כושל להוציא את ההתקן, מבלי שצוין אם הניסיון נעשה תחת בקרת אולטרסאונד, התובעת נשלחה להמשך טיפול במיון נשים", נכתב בתביעה.

התובעת הגיעה לבית החולים, שם לטענתה ניסה רופא תורן ממחלקת נשים להוציא את ההתקן וגם הוא נכשל. לאחר מכן סבלה האישה מכאבי בטן ונשארה בבית החולים להשגחה. לדברי התביעה, הרופא לא ציין האם הניסיון להוצאת ההתקן בוצע תחת בקרת אולטרסאונד. האישה שוחררה עם הזמנה להוצאת ההתקן בהרדמה כללית.

כעבור כמה ימים, הגיעה האישה שוב לרופאת הנשים שלה בקופת חולים, כשהיא סובלת מכאבים עזים בבטנה, לאחר שהתעלפה לילה קודם לכן. רק אז העלתה הרופאה את האפשרות שבניסיונות להוצאת ההתקן נוקב דופן הרחם. האישה נשלחה שוב לבית החולים, שם אובחנו פגיעות פנימיות שנתפרו, וההתקן הוצא.

לטענת התובעת, על כל הניסיונות להוצאת ההתקן אין כל רישום לגבי אופן ביצוע הפעולה והאם הפעולה נעשתה תחת בקרת אולטרסאונד, וכן לא הוצגו בפניה הסיכונים שכרוכים בביצוע פעולה זו. לטענת עורכי הדין, את הוצאת ההתקן יש לבצע תוך בקרת אולטרסאונד על מנת למנוע ניקוב איברים פנימיים.

במקרה הנדון לטענתם, לא נרשם כי הפעולה בוצעה תחת בקרה כזו ועל כן נוקב הדופן, וגרוע מכך – הדבר לא זוהה בזמן אמת. לדבריהם, גם כשהאישה התלוננה על כאבים "לא התעורר חשדם של הרופאים שייתכן ודופן הרחם נוקב, דבר שניתן לזהות בבדיקת אולטרסאונד פשוטה".

עו"ד כרמי בוסתנאי

התובעת טוענת, כי בעקבות הנזק שנגרם לה היא תוכל ללדת רק עוד פעמיים בניתוח קיסרי ובמהלך ההריון היא תיאלץ להיות במעקב של מרפאה לסיכוני הריון, וזאת בשעה שכזוג השומר תורה ומצוות, בעלה והיא ביקשו להביא עוד ילדים לעולם, אולם הוגבלו בעניין זה.

תביעה משפטית הליך רפואי ניתוח קיסרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד