י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חושש לשלום הקואליציה?

נתניהו פנה בקריאה לראשי הסיעות החרדיות: "תתאחדו"

בצל המאמצים לגבש אחדות בין המפלגות החרדיות, מתברר כי ראש הממשלה נתניהו נמצא בסוד העניינים ופועל במרץ כדי להביא לחיבור בין ש"ס ליהדות התורה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשיחה שהתקיימה ביום חמישי רמז נתניהו על חשיבות האחדות, בין היתר בשל מצב ש"ס בסקרים

נתניהו פנה בקריאה לראשי הסיעות החרדיות: "תתאחדו"
דרעי, ליצמן ונתניהו צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

מחשש כי לא יוכל להקים קואליציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל בימים האחרונים לאחד את מפלגות הימין מחשש לאיחוד משמעותי בגוש השמאל.

על פי הדיווח של העיתונאי עמית סגל, ראש הממשלה נתניהו מפעיל לחצים כבדים בכדי להביא לאיחודים במפלגות הימין, ומעוניין שיתבצע חיבור בין האיחוד הלאומי של ועוצמה יהודית.

במקביל, ראש הממשלה אינו מרפה ממאמציו בזירה החרדית, ופועל בכדי לגרום למפץ החרדי בחיבור פוליטי בין ש"ס ליהדות התורה. 

סגל דיווח הערב כי נתניהו אף שוחח בעניין עם בצלאל סמוטריץ, שנבחר לאחרונה ליו"ר 'האיחוד הלאומי' וכן עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שפועל בימים האחרונים במלוא המרץ במטרה להביא לתוצאה במאמץ לאיחוד חרדי.

במפלגות החרדיות, כמו גם בשאר מפלגות הימין, עולה החשש כי נתניהו ינגוס בכוח האלקטורלי בגוש הימין.

נתניהו רמז על מאמציו בנושא מוקדם יותר הערב כשבירך את רפי פרץ על מינויו לתפקיד יו"ר הבית היהודי ומלשכתו נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו קורא לבית היהודי לפעול על מנת להתאחד עם ״האיחוד הלאומי״ ו״עוצמה לישראל״ כדי למנוע אובדן מנדטים לגוש הימין, מה שעלול להביא להקמת ממשלת שמאל".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הממשלה שוחח ביום חמישי האחרון עם ראשי המפלגות החרדיות, משה גפני, יעקב ליצמן ואריה דרעי בנושא. בין הדברים אמר נתניהו כי האיחוד חשוב גם בסיעות החרדיות מחשש לאיבוד קולות תוך שהוא רומז למצב הסקרים של מפלגת ש"ס, המדשדשת בשנה האחרונה סביב אחוז החסימה.

מוקדם יותר היום פרסם נתניהו סרטון שקרא לחברי הליכוד לאשר את הצעתו ולהעניק לו שלושה שיריונים ברשימת הליכוד. "אני קורא לכם להבטיח את ניצחון הליכוד על ידי ההצבעה על ההצעה שלי", אמר רה"מ.

"אני מבקש ממכם לשריין שלושה מועמדים במקומות לא גבוהים על מנת להבטיח לליכוד להתמודד מול החיבורים בין מפלגות השמאל", הוסיף נתניהו וציין כי "החיבורים הללו מסכנים אותנו וחשוב שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה".

גדעון סער בנימין נתניהו המפץ החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד