י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מנפצים את הבלון

עיריית בני ברק משיבה למרץ: "מטרת הפנייה - צבירת הון פוליטי"

לאחר שסיעת 'מרץ' יחד עם סיעות 'יש עתיד' ו'התנועה' בראשות ציפי לבני החלו בקמפיין מתוזמן נגד עיריית בני ברק על כך שהיא לא מאפשרת לפרסם שילוטי בחירות עם תמונות נשים בסביבת העיר - העירייה מפריכה את הטענות

עיריית בני ברק משיבה למרץ: "מטרת הפנייה - צבירת הון פוליטי"
פלאש 90

לאחר שסיעת 'מרץ' עתרה לוועדת הבחירות המרכזית, עיריית בני ברק העבירה היום (שני) את תשובתה לחנן מלצר, המשנה לנשיאת ביהמ"ש העליון ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21, בו היא טוענת כי מדובר בעתירה מוקדמת ומיותרת, ואף הוגשה לועדת הבחירות עוד בטרם קבלת תשובת העירייה לפונה.

בתשובה המנוקמת שהוגשה ע"י עו"ד יהודה ליבוביץ, יועמ"ש העירייה ועו"ד מיכל רוזנבוים מתל-אביב. מדגישה המשיבה, שבהתאם לחוק-העזר לבני ברק בנושא שילוט חוצות נכתב כי בטרם תינתן תשובת העירייה לגבי פרסום מסויים שעלול לפגוע ברגשות הציבור או בתקנתו, תדון העירייה בבקשה לפרסום באמצעות ועדה עירונית, בו מכהנים חברי הנהלת העיר והדרג המקצועי, אך לטענתם, "פניית מפלגת מרצ לועדת הבחירות המרכזית הייתה עוד בטרם התקיים כל דיון בועדה. בד בבד, עתירת המפלגה הוגשה, כאשר הבקשה לשילוט היתה ביום ט"ז בשבט בשעות הערב, וכבר למחרת בשעות הבוקר הוגשה העתירה".

בבני ברק מאשימים את מרץ וטוענים כי העניין לווה "תוך פרסום הנושא בכלי-תקשורת, ומכך מוכח שמטרת הפנייה של המפלגה הייתה צבירת הון פוליטי", כשלטענת העיריייה, "אין העירייה מפלה את ציבור הנשים, כשאגב, מספר הנשים מנהלות האגפים והמחלקות בעירייה הוא מהגבוהים בארץ, ומכך מתברר שבעירייה ישנים שיקולים ענייניים ולא מפלים, ולעומת זאת, כאשר העירייה פועלת לשמירת ערך הצניעות, שהינו ערך יסודי ומרכזי לציבור שומרי התורה והמצוות, היא עושה זאת, כמובן, כערך נעלה ולא כפגיעה במישהי".

"בנוסף לכך", נטען בתושבת העירייה כי "חלק מההצעות לפרסומים שצורפו לעתירת מפלגת מר"צ עסקו באג'נדה של פתיחת עסקים בשבת, הפעלת תחבורה ציבורית ועידוד חילול שבת, שהינה סוגיה קשה ביותר בציבור החרדי. גם השימוש במושג "הדתה" בפרסום אינו אלא ניסיונות להכפיש את מגזר שומרי התורה והמצוות ולטעון על כפיה דתית ולהביא בכך להסתה מעוותת נגד ציבור זה".

בסיכום תגובת העירייה לעתירה, הדגישו עורכי הדין, כי "מדובר בעתירה שכל מטרתה לעורר פרובוקציה, העמקת השסע בחברה הישראלית והוצאת "שם רע" לציבור ההולך בדרך המסורת מאז ומעולם".

בתגובת העירייה, נכתב עוד, כי "מדובר בהצגת מצג שווא של אפליה מצד העירייה, כאשר ההליכים של הגשת עתירה בהולה היו 12 שעות בלבד לאחר הגשת הבקשה לעירייה לשילוט, ועוד לפני קבלת התייחסות העירייה לבקשת הפרסום של המפלגה, ובנוסף לכך, העותרת לא טרחה לעדכן את יו"ר ועדת הבחירות המרכזית שמדובר על בקשה לפרסום שילוט בעוד כחודשיים, ימים אחדים לפני יום הבחירות, ובכך יצרו מצג כאילו נדרשת הכרעה בהולה בעתירה".

מרצ עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד