י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ליברמן מעריך בשיחות סגורות

"אם יוחלט על אישום - ייתכן שנתניהו יפרוש"

ליברמן בשיחות סגורות: "אם יוחלט על אישום, הסיכוי של נתניהו להרכיב ממשלה שואף לאפס; ייתכן שיפרוש בעסקה לקיסריה" • לדבריו: "בנט הראשון שיתקע סכין בגב של נתניהו" • 'הימין החדש': "ליברמן דברן בלתי נלאה, ועל כך יעיד המחבל הנייה שעדיין ממתין לתום איום ה-48 שעות"

"אם יוחלט על אישום - ייתכן שנתניהו יפרוש"
ליברמן ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בחוג בית סגור שהתקיים במבשרת ציון העריך שר הביטחון לשעבר ויו,ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, כי אם יוחלט על כתב אישום כנגד נתניהו, הרי שהאחרון צפוי לפרוש בהסדר טיעון.

"הליכוד ינצח בבחירות, אבל סביר להניח שאם יוחלט על הגשת כתב אישום נגד נתניהו לפני הבחירות, הסיכוי שלו להקים ממשלה חדשה שואף לאפס. לכן אני לא פוסל את האפשרות שנתניהו יגיע להסדר טיעון לפני הבחירות", אמר ליברמן לתומכיו בחוג הבית.

לדברי ליברמן, נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה כשכתב אישום מרחף מעל לראשו. "מי שמפקפק בכך", אמר ליברמן, "מוזמן להתקשר אישית לנפתלי בנט ולשאול אותו האם הוא מוכן להתחייב שבמקרה ויוגש כתב אישום, הוא ימליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו".

ליברמן הוסיף: "ברור לי שבנט לא שכח ולא סלח לנתניהו על שום דבר, בעיקר על מה שניסה נתניהו לבשל לו נגד אשתו ואביו. בנט הוא הראשון שיתקע סכין בגב של נתניהו, יתייצב מול המצלמות וידבר בלהט על שלטון החוק וטוהר המידות”.

ליברמן הוסיף כי "גם חלק מהשותפים הפוטנציאלים האחרים יעשו אותו הדבר. להערכתי, הם מחכים לנתניהו בפינה בנושא המשפטי. הם גמגמו לפני הבחירות ומשתדלים לברוח מזה במהלך מערכת הבחירות עצמה, וכך יהיה עד ה-9 באפריל. אך יום למחרת הם הראשונים שיקפצו ויגידו בפאתוס, שזה בלתי אפשרי שמי שמואשם בפלילים ירכיב את הממשלה".

"לכן, אני לא פוסל את האפשרות שנתניהו ילך בסוף לעסקת טיעון בנוסח ההסכם שעשה נשיא המדינה לשעבר עזר ויצמן - פרישה לקיסריה בתמורה לכך שלא יועמד לדין. אם ייחתם הסכם כזה, הליכוד יצטרך לבחור יורש עוד לפני הבחירות. במקרה כזה אנחנו צפויים לטלטלה שלא ברור איך תסתיים".

בניגוד להערכתו כלפי השותפים הפוטנציאליים, ליברמן טוען כי הוא לא יתקע סכין בגב של ביבי. "מבחינתנו, כל עוד אין פסק דין חלוט של בית משפט, האדם זכאי, גם אם מדובר בראש ממשלה. לכן, אנחנו נריב קשות עם נתניהו בשלל נושאים כתנאי להצטרפות לממשלתו. כגון: פתיחת מרכולים בשבת, נישואים אזרחיים וגיור, המשך העברות הכספים לחמאס, פינוי חאן אל־אחמר וכו', אבל הנושא המשפטי לא יהווה מכשול מבחינתנו".

מ"הימין החדש" נמסר: "כפי שהציבור הבין מזמן, ח”כ ליברמן הוא דברן בלתי נלאה, ועל כך יעיד המחבל איסמעיל הנייה שעדיין ממתין בסבלנות לתום איום ה-48 שעות של ליברמן מפלגת הימין החדש עומדת מאחורי עמדתה הברורה: אנו נמליץ לנשיא על נתניהו להרכבת הממשלה".

אביגדור ליברמן בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד