ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
באישון ליל

צה"ל מיפה את בית המחבל שרצח את אורי הי"ד

במהלך הלילה (ראשון) פעלו כוחות צה"ל בעיר חברון שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה, ממנה יצא המחבל ערפאת ארפאעיה שרצח את אורי אנסבכר הי"ד. במהלך הפעילות מיפו הכוחות את בית החשוד, לצורך בחינת אפשרות הריסתו

צה"ל מיפה את בית המחבל שרצח את אורי הי"ד
כוחות הביטחון ממפים את בית החשוד ברצח צילום: כוחות הביטחון ממפים את בית החשוד ברצח

במהלך הלילה (ראשון) פעלו כוחות צה"ל בעיר חברון שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה, ממנה יצא המחבל ערפאת ארפאעיה שרצח את אורי אנסבכר הי"ד. במהלך הפעילות מיפו הכוחות את בית החשוד, לצורך בחינת אפשרות הריסתו.

בליל שבת, קצת יותר מ-24 שעות מאז אותרה גופתה במבנה נטוש בעין יעל, התדפקו שוטרי ימ"ר על בית ההורים בתקוע, ובישרו להם על איתור ומעצר הרוצח ערפאת ארפאעיה בן 29 תושב חברון, על ידי הימ"מ והשב"כ.

בחקירתו בשב"כ סיפר המחבל כי בבוקר יום חמישי, יצא המחבל המזוהה עם חמאס מביתו בחברון בשכונת אבו סנינה בעיר, כשברשותו סכין. ערפאת ארפאעיה בן ה-29 עשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה וצעד לכיוון היער - שם הבחין באורי הי"ד, תקף ורצח אותה.

על פי הדיווח אמש (מוצ"ש) בערוץ 12, בעקבות מידע מודיעיני הגיכ כוח ימ"מ הגיע למסגד בחברון, אך התברר שהחשוד נמלט כמה שניות לפני כן וברח למבנה נטוש לא רחוק מהמסגד בעיירה אל בירה. באמצעות אמצעים טכנולוגיים ומידע מודיעיני הצליחו בשב"כ לאתר את המקום שבו מסתתר הרוצח, הם שלחו למבנה כלב והוא זה שהשתלט על ארפאעיה. הלוחמים נכנסו, אזקו את החשוד והביאו אותו לשטח ירושלים. בחקירתו, כך דיווח משה נוסבאום, המחבל הודה הוא רצח את אורי אנסבכר הי"ד, וטרם הוחלט מה המניע לרצח.

"כאשר שוהה בלתי חוקי פלסטיני מבצע רצח נפשע של יהודי במדינת ישראל - זה חייב להיקבע כרצח על רקע לאומני, זה לא משנה מה הוא יגיד או לא יגיד בחקירתו" אמר אמש השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לעיתונאית איילה חסון בערוץ 13. "אני מאוד מקווה שהגורמים המשפטיים מבינים את זה, ואם הם לא מבינים את זה צריך לחוקק את זה" הוסיף, "אנחנו צריכים לזכור עם מי אנחנו מתמודדים כאן ועם איזה עם שפל ורצחני. לא צריך את כל הדיון המיותר הזה".

צה"ל מחבל חברון אורי אנסבכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד