ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
פינדרוס לכנסת?

גדולי ישראל יאשרו: פינדרוס יוצב במקום הרביעי ברשימת 'דגל'

לאחר שנפסלה מועמדותו על ידי בית המשפט העליון, איש 'דגל התורה' יצחק פינדרוס ישובץ במקום הרביעי ברשימת המפלגה לכנסת העשרים ואחת • חברי וועדת הרבנים של 'דגל התורה' יתכנסו הערב (רביעי) במעונם של גדולי ישראל, שם צפויים לאשר את המינוי באופן סופי

גדולי ישראל יאשרו: פינדרוס יוצב במקום הרביעי ברשימת 'דגל'
פינדרוס צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

לאחר שנטש את עיריית ירושלים ואחרי שבית המשפט פסל את מועמדותו לראשות עיריית אלעד, יצחק פינדרוס יוצב במקום הרביעי ברשימת דגל התורה, במקומו של יו"ר 'לב לאחים' אליעזר סורוצקין.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הערב (רביעי) יעלה יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני, יחד עם חברי וועדת הרבנים של דגל התורה, הגר"י אפרתי והגר"נ זוכובסקי, למעונם של גדולי ישראל, אשר צפויים לאשר את שיבוצו של פינדרוס במקום הרביעי.

פינדרוס יוצב במקום הרביעי בדגל התורה שזהו המקום השמיני ברשימה המשותפת של יהדות התורה המאוחדת, וקיים סיכוי גבוה כי הוא אף יכהן חבר כנסת, במסגרת ההסכם שנחתם בין דגל התורה לאגודת ישראל שלפיו יהיה שוויון בין נציגי דגל ואגודה.

באם יקבלו שבעה מנדטים יתפטר אחד מסגני השרים לטובת המקום השמיני שיהיה יצחק פינדרוס, וכן אם יקבלו שישה מנדטים התחייב סגן השר יעקב ליצמן כי הוא יתפטר לטובת נציג בעלזא ישראל אייכלר מה שמעלה את הסיכוי שנציג נוסף יתפטר לטובת פינדרוס שיכנס למקום השמיני

נציין עוד, כי בדגל התורה מייחסים חשיבות גם למקום החמישי. כזכור, בבחירות הקודמות הוצב ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן במקום זה, וכעת טרם ברור מי יוצב במקומו. ברקע עלתה אפשרות להציב נציג ספרדי במקום החמישי ברשימת המפלגה.

בשבוע הבא, בימים רביעי וחמישי, יגישו במשכן את הרשימות לכנסת ה-21, וביהדות התורה אומרים כי בשונה מהפעמים הקודמות, בכוונתם להגיש את הרשימות מוקדם מהרגיל ולא להמתין לרגע האחרון. 

בתוך כך, באגודת ישראל טרם ברור מי יוצב במקום החמישי (תשיעי ברשימה המאוחדת), וההכרעה בעניין צריכה להתקבל בימים הקרובים.

יצחק פינדרוס דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד