י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לראשונה בהיסטוריה

מסתמן: 'אגודה' תכריז על נציג צאנז "במקום ריאלי"

לראשונה מאז נוסדה מפלגת יהדות התורה: אגודת ישראל תכריז הערב על הצטרפות נציג חדש לרשימה שייצג את חסידות צאנז • הנציג החדש ימוקם במקום התשיעי; ביהדו"ת מתייחסים למשבצת זו כריאלית לאור התפטרות צפויה של סגני שרים מהכנסת

מסתמן: 'אגודה' תכריז על נציג צאנז "במקום ריאלי"
הרבי מצאנז צילום: משה גולדשטיין

לראשונה מאז נוסדה מפלגת יהדות התורה: מסתמן כי יצטרפו לנציגות בכנסת קהלים חדשים שלא היו 'חלק מהמשחק' עד כה.

היום (ראשון), במהלך כינוס אגודת ישראל, יוכרז ככל הנראה על הצטרפות נציג חדש לרשימה.

על פי המסתמן: בכינוס יסוד מועצת הקהילות הארצית שיתקיים בצהרים יוכרז כי המקום התשיעי ברשימת יהדות התורה לכנסת יעבור לקהילת צאנז; כאשר מספר שמות אפשריים עולים בשלב זה כנציגים לכנסת.

ביהדות התורה מתייחסים אל המקום התשיעי כאל מקום ריאלי לכל דבר, זאת לאור ההנחה הרווחת שגם אם המפלגה תקבל 6/7 מנדטים - ניתן יהיה להכניס את המקום התשיעי באמצעות התפטרות של סגני השרים ומימוש החוק הנורווגי.

לראשונה, ולמען השלום המקום לא ילך לידי הסיעה המרכזית (גור) כפי שהיה עד כה; בגור מוכנים לוותר על המקום התשיעי בכדי לקרב קהלים נוספים.

כזכור, בפאנל הפוליטי שהתקיים בוועידה הארצית של אגו"י, אמר סגן השר מאיר פרוש: "אני לא רוצה להתערב בסיעות האחרות, אבל בשביל לקרב קהלים נוספים, יהיה נכון המקום הבא בתור (התשיעי) צריך ללכת לקהלים חדשים".

בכינוס צפויים להכריז גם על הקמת מועצת הקהילות, כאשר הקהילות שלהם אין נציגים במועצות המקומיות או בכנסת יתכנסו אחת לתקופה ויעלו נושאים בוערים.

על פי התכנית, הנציגים במועצת יהיו לפה של הנציגים בפני חברי הכנסת של סיעת אגודת ישראל.

אגודת ישראל צאנז גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד