י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טבריה סוערת

הגאב"ד קורא למרד מסים בשל חילול השבת

המוני אברכים ובני ישיבות בראשות גדולי רבני טבריה, התכנסו היום (ראשון) לעצרת תפילה בשל חילול השבת שמבצע חדשים לבקרים רון קובי • הגאב"ד הגרא"ד אויערבך יצא בקריאה לתושבים, שלא לשלם מיסים לעירייה • "הוא רוצה לחלל את השבת? שיעשה את זה בקבר שלו", זעק הרב

הגאב"ד קורא למרד מסים בשל חילול השבת
עצרת בבית החיים בטבריה צילום: דוד כהן - פלאש 90

עצרת תפילה וזעקה נערכה היום (ראשון) בצהריים במתחם בית העלמין העתיק בטבריה, בהשתתפות רבני העיר ומאות אברכי ובני הקהילות, בראשות הגאב"ד הגאון הגדול רבי אברהם דב אויערבך והמקובל רבי דב קוק.

במהלך דבריו הנוקבים בפני קהל בני התורה שהתאספו, קרא הרב אויערבך למרד מיסים באם ראש העיר רון קובי ימשיך לחלל את השבת.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', העצרת נקראה בהוראת גאב"ד טבריה הגרא"ד אויערבך, לנוכח חילולי השבת של ראש העיר רון קובי בעת האחרונה, והיא התקיימה סמוך לקברו של המייסד והבונה של העיר טבריה -רבי חיים אבועלפיה.

צילום: אוריאל לסרי

בדברים חריפים שנשמעו בעצרת מפי הגאב"ד הגרא"ד אויערבך, אמר הגאב"ד: "אני קורא למרד מיסים, לא יתכן שיחללו את השבת ברחובות שלנו. הוא רוצה לחלל את השבת שיעשה את זה בבית שלו בקבר שלו. לא צריך לשלם ארנונה באם ימשיכו לשפוך דלק על בית המקדש שלנו".

"מבקשים כל שנה כסף בשביל הרישיון של העסק לא לשלם. אנחנו שומרי שבת עם מקדשי שביעי לא לשלם גרוש לעירייה ה' יעזור שכולנו נחזור בתשובה", סיים הרב אויערבך את דבריו, לקול שירת 'עוצו עצה ותופר'.

טבריה חילול שבת רון קובי עצרת תפילה הרב אברהם דב אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד