י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פעל בשיטתיות

ערבי ממזרח ירושלים חשוד בהונאת קשישים

עוקץ קשישים: לאחר חקירה סמויה נעצר כבן 42 בחשד שעקץ 16 קשישים בגילאי 60-90 וגבה מהם אלפי שקלים עבור תיקון 'תקלות' הקיימות לכאורה ברכבם

ערבי ממזרח ירושלים חשוד בהונאת קשישים
קשיש. אילוסטרציה צילום: pixabay

עוקץ קשישים: לאחר חקירה סמויה נעצר כבן 42 בחשד שעקץ 16 קשישים בגילאי 60-90 וגבה מהם אלפי שקלים עבור תיקון 'תקלות' הקיימות לכאורה ברכבם.

בעקבות הודעת המשטרה בשלהי ינואר 2019 אודות מעצר חשוד בחשד שעקץ את כספו של קשיש בשנות ה-80 באמתלה של מכונאי רכב, החלו להתקבל במשטרת ישראל תלונות רבות בתחנות המשטרה בירושלים מקשישים בגילאי 60-90, שהובילו להקמתו של צח"מ (צוות חקירה מיוחד) במשטרה ולחקירה סמויה של 16 התלונות שהתקבלו אודות דפוס פעולה דומה של החשוד.

במהלך החקירה הסמויה, התחקו חוקרי המשטרה אחר דפוס פעולתו של החשוד בן ה-42 תושב מזרח י-ם, ועלה כי הוא נוהג על פי החשד לאתר את הקשישים כשהם נוהגים לבדם ברכבם, פונה אליהם מיוזמתו תוך שמציג עצמו כמכונאי רכב, ובאמתלה כי הוא מזהה תקלה או קלקול ברכבם.

לאחר שהצליח החשוד לגרום להם לעצור בצד הדרך, על מנת לרכוש את אמונם אף דאג על פי החשד ליצור מצג של תקלה, למשל באמצעות שפיכת מים על המנוע בכדי להציג כי ישנה נזילה או ניתוק אחד הכבלים. בשלב זה על פי החשד דרש החשוד מהקשישים אלפי שקלים במזומן תוך התחייבות כי יתקן את רכבם, אך נעלם עם כספם והתיקון כאמור מעולם לא בוצע.

אתמול (ראשון) עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו חוקרי המשטרה את החשוד כשהוא ברכבו, בחשד לקבלת דבר במרמה, עושק על ידי קבלת דבר שאינו מגיע כדין, זיוף, גניבה ועבירות נוספות. רכבו של החשוד נתפס ע"י השוטרים, ובמהלך חקירת המשטרה ייבחן הליך לחילוטו. הבוקר, יובא החשוד בפני בית המשפט בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.

במקרה העוקץ הראשון שנחשף במשטרה בתאריך 23.1.19, הצליחו השוטרים להשיב את מלוא הסכום, ניגשו לביתו של הקשיש והשיבו לו את כספו. הוא בתגובה אמר לשוטרים: "אני שמח ומעריך מאוד את השוטרים, אני לא יודע איך הצלחתם לעלות עליו, הוא כנראה נוכל."

במשטרה ציינו כי בחלק מהמקרים החשוד גזל מהקשישים את כספם היחיד המשמש אותם למחייתם. "נגדו אנו מתכוונים לפעול ביד קשה למיצוי מלוא הדין ובמטרה לנסות ולהשיב לקורבנותיו את כספם".

עוקץ קשישים ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד