ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סמכות רוחנית של הרב שפרן

הבקשה נדחתה: מלכה לייפר תישאר במעצר

ביהמ"ש דחה את בקשת השחרור של מלכה לייפר. השופט הציע לשלוח להסתכלות פסיכיאטרית נוספת, אך פרקליטיה סירבו. "אנו נערכים להגשת ערר בעליון"

הבקשה נדחתה: מלכה לייפר תישאר במעצר
הרב מנדל שפרן בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית משפט המחוזי בירושלים נערך היום דיון בעניינה של מלכה לייפר, נגדה הוגש כתב אישום באוסטרליה על עשרות מקרים של מעשים חמורים שביצעה בשלוש תלמידותיה.

השופט רם וינוגרד בטרם דחה את הבקשה לשחררה בתנאים מגבילים, הציעה לעורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי שמייצגים את לייפר, לשלוח אותה להסתכלות פסיכיאטרית נוספת, אולם אלה דחו את ההצעה.

עו"ד יהודה פריד וטל גבאי בדיון של מלכה לייפר. הרב שפרן במרכז צמוד לקיר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מעבר לבני המשפחה ועורכי הדין, נכח באולם הדיונים הדיין הרב מנחם מנדל שפרן, שהציע לקחת עליה חסות רוחנית, במידה וזו תשוחרר למעצר בית, אך כאמור ההצעה לא התקבלה.

לפני שנה במרץ 2018, בית משפט המחוזי בי-ם החליט לשחרר את לייפר למעצר בית תחת השגחתו הרוחנית של הרב גרוסמן, אך בערעור שהוגש למחרת לבית משפט העליון, התקבלה בקשת פרקליטות המדינה ולייפר נותרה במעצר.

עו"ד יהודה פריד אמר ל'בחדרי חרדים' כי צוות ההגנה נערך להגיש ערר לבית משפט העליון, על מנת להביא לשחרורה. במקביל, הליך ההסגרה לאוסטרליה נמשך.

ביום חמישי האחרון נחקר בעניינה של לייפר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן במשרד להב 433 בחשד שמי מאנשיו פעל על מנת שתתקבל חוות דעת שלייפר אינה כשירה לעמוד לדין, וכך לא תוסגר לאוסטרליה שם עומד נגדה כתב אישום עם עשרות סעיפים על מעשים חמורים.

אתמול (ראשון) סגן השר ליצמן התייחס לראשונה לחקירה המתנהלת סביבו ואמר, "אני יכול להגיד לכם, שכל הנושא שלי זה רק על פניית ציבור על אנשים שאני לא מכיר. מעולם לא הכרתי ולא ידעתי על מה מדובר. עזרתי, השתדלתי לעזור בלי להיכנס לכל הפרטים".

ליצמן אמר למשתתפים כי נשאל האם אלו שביקשו עזרה הם חסידי גור, ואולם השיב בשלילה. לדבריו, החוקרים התפעלו מהעובדה שאין לו היכרות מוקדמת עם נשוא הסיוע והוא שיתף אותם בכך ששמונים אחוז מהפניות שמקבל הם אנשים אותם איננו מכיר. "אנחנו צריכים להמשיך בזה ולעזור לכולם. אצלי הדלת פתוח לכולם והצוות שלי עוזר לכולם", הוסיף סגן שר הבריאות.

מלכה לייפר מעשים חמורים אבחון פסיכיאטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד