י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קשה לצפייה

צפו: אח בבית חולים מכה באכזריות קשיש חולה

המשטרה החדירה סוכן סמוי לבית חולים סיעודי-גריאטרי בשפלה, וחשפה חשדות למסכת התעללות אלימה של מטפלים כלפי קשישים חסרי ישע במוסד, הכוללת מכות, אגרופים, סטירות ודחיפות

צפו: אח בבית חולים מכה באכזריות קשיש חולה
התקיפה צילום: מתוך הוידאו

חקירה סמויה שיזמה יחידה מרכזית במשטרת ישראל בבית חולים סיעודי-גריאטרי בשפלה, שכללה החדרת שוטר כסוכן סמוי לצוות המוסד, הביאה לחשיפת חשדות חמורים של התעללות בקשישים תשושי נפש וחסרי ישע.

הבוקר (שני), עם הבשלת החקירה יצאו בלשים לבצע מעצרים וחיפושים במהלכם נעצרו לחקירה חמישה מעובדי המוסד- אח מוסמך וארבעה מטפלים סיעודיים.

במהלך החקירה הסמוייה תועד אח מוסמך שניגש למיטתו של חולה סיעודי בן 85 ומכה אותו באגרופו ברגליו פעם אחר פעם תוך כדי טיפול בעירוי. האח נצפה ממשיך להכות אותו תוך כדי סגירת חיתול חד-פעמי ומזיז בכוח את ראשו של הקשיש.

מסכת הכאת הקשיש נמשכת גם בהמשך הטיפול בו וכוללת אגרופים לכתף, והסטה של ידיו של הקשיש מפניו בכוח.

במועד אחר, כעבור מספר ימים, נצפה האח ניגש למיטתו של אותו קשיש מניח על ראשו ופניו של הקשיש שמיכה ולוחץ. בהמשך הוא נצפה מכה אותו באזור הכתף והגרון, מניח שוב שמיכה על ראשו ונשען עם ידו על ראשו של הקשיש שניות ארוכות. במועד אחר, נצפה האח מכניס אצבעות לפיו של הקשיש, מכסה שוב את ראשו בשמיכה ולוחץ.

קטעים מצילום סמוי ודברים של ראש צוות החקירה רפ"ק דוד בנו ושל הסוכן המשטרתי. צילום: דוברות המשטרה

מטפל סיעודי במוסד נצפה ניגש לקשיש בן 81 ומכה אותו באגרוף, ומטפל אחר ניגש לאותו קשיש במועד אחר וסוטר לו בחוזקה על לחיו. במקרה אחר נצפה מטפל כשהוא מנסה להרכיב משקפיים למטופל קשיש תוך שימוש בכוח. בחקירה הסמויה נחשף כי אנשי הצוות נוהגים להשתמש בחדרי המטופלים כמלתחה, משתמשים במקלחות ועוד.

החקירה הסמויה נפתחה לאחר שהגיע למשטרת ישראל מידע על מקרים של הפעלת כוח כלפי מטופלים במוסד. בשל מורכבות ביצועה של חקירה מסוג זה הכוללת איסוף ראיות במוסד רפואי סגור, בו חלק לא מבוטל מהמטופלים במחלקות הנו סיעודי ותשוש נפש, הוחלט ביחידה המרכזית על החדרת שוטר כסוכן סמוי כעובד במקום.

הסוכן, בלש באחת מתחנות המחוז, התקבל לעבודה בצוות הלוגיסטי של המוסד הרפואי, ועסק במשך שבועות ארוכים באיסוף ראיות בתוך המוסד. החשודים בני 33-50 תושבי לוד, ראשל"צ ורמלה נעצרו והובאו לחקירה בחשד לעבירות של התעללות בחסר ישע, תקיפת חסר ישע ועבירות נוספות.

התעללות בקשישים בתי אבות סיעודיים מעצר חשודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד