י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מוצא משותף

השגריר ניחם את הרבי: ביאלא פועלים בפולין

דייויד פרידמן המקושר לחצר ביאלא ב"ב הגיע לנחם בשבעה על פטירת אמו של האדמו"ר | 'בחדרי חרדים' עם תמליל השיחה בין הרבי לשגריר

השגריר ניחם את הרבי: ביאלא פועלים בפולין
שגריר ארה"ב בניחום אבלים אצל הרבי מביאלא ב"ב צילום: באדיבות המצלם

שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן הגיע לביקור תנחומים אצל האדמו"ר מביאלא ב"ב, בשבעה על פטירת אמו של האדמו"ר. 'בחדרי חרדים' עם תמליל השיחה בין הרבי לשגריר, שהייתה לבבית מאוד ועסקה גם בתפקידו הרוחני של השגריר והמסר היוצא ממנו לקהילות העולם. 

השגריר פתח בדברי ניחומים לאדמו"ר בציינו כי פעילותו הגדולה של האדמו"ר מביאלא ב"ב בכל רחבי העולם בוודאי גרמה נחת רוח לאמו בחייה וכמובן לאחר פטירתה. השגריר המקושר לחצר ביאלא ב"ב שנים רבות, עוד מימי מגוריו בארה"ב, סיפר לאדמו"ר על הקשיים המדיניים הנערמים ע"י שונאי ישראל וציין כי הוא בדרכו לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וארבעה סנטורים בכירים מארה"ב. 

בדבריו ציין האדמו"ר את שליחותו ההיסטורית של השגריר ואת הדוגמא האישית אותה הוא מקרין לכל העולם, בציינו את דברי רש"י הראשון בתורה, המציין את זכותו של עם ישראל על ארץ ישראל, כשהוא מוסיף ומעודד את השגריר להיות סמל ודוגמא בשמירת התורה והמצוות, כשכל יהודי העולם רואים כיצד יהודי שומר תורה ומצוות מקדש ה' גם בתפקיד בכיר כשלו.

בתשובה לשאלת הרבי, ציין השגריר בפני האדמו"ר את מוצא משפחתו המתגוררת כבר כמה דורות בארה"ב, אך מוצאם מפולין, כשהאדמו"ר מציין כי שושלת ביאלה מוצאה מפולין החל מראשית השושלת היהודי הקדוש מפשיסחא וכי אלפים מצאצאי היהודי הקדוש מפשיסחא נרצחו על אדמת פולין ע"י הנאצים ושותפיהם הפולנים

האדמו"ר סיפר לשגריר על פעילות מוסדות ביאלא ב"ב בפולין, שמנהליה עוסקים בימים אלו בהקמת שם ושארית באדמת פולין לשושלת המעטירה, החל מהיהודי הקדוש וצאצאיו שהאירו את אדמת פולין עד לשואה האיומה. השגריר התעניין בפעילות ובשושלת הקדושה כשהאדמו"ר מציין כי בחצר ביאלא בפולין היתה משפחה גדולה בשדם פרידמן ואולי גם השגריר הינו צאצא למשפחה זו, השגריר חייך באומרו כי אינו יודע עם סבותיו היו חסידי ביאלה אך הוא ומשפחתו נרגשים מהזכות להיות קרובים לרבי מביאלא ב"ב.

לקראת סיום הביקור ולאחר ניחום האדמו"ר ע"י השגריר ועוזרו מר אריה לייטסטון, ביקש השגריר ברכה אישית למשפחתו כשהאדמו"ר מברכו בכל לב כי בקרוב יוכלו להפגש שוב בשמחות בביתו של השגריר. 

ביאלא בני ברק דיויד פרידמן ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד