י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ראיון ראשון

איש מפלגת גנץ-לפיד משיב לחרדים: "נעסוק גם בחוק הגיוס"

לאחר המפץ בשמאל-מרכז והחיבור הפוליטי בין מפלגת גנץ-יעלון למפלגתו של יאיר לפיד, התייצב איש 'כחול לבן' יועז הנדל מול מצלמת 'בחדרי חרדים' ושיגר מסר של פיוס לנציגות החרדית שהבהירה כי לא תוכל לחלוק קואליציה עם לפיד | "אין לנו מילה רעה להגיד על החרדים" | צפו

איש מפלגת גנץ-לפיד משיב לחרדים: "נעסוק גם בחוק הגיוס"
יועז הנדל צילום: הדס פרוש / פלאש 90

התייחסות ראשונה: לאחר שהודיעו במפלגות החרדיות כי לא ישבו בשום אופן בקואליציית בני גנץ בה חברים יש עתיד בראשות יאיר לפיד, יועז הנדל, חבר מפלגת 'כחול לבן' מגיב ואומר כי החרדים יהיו חלק מהקואליציה של גנץ.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר הנדל, "זה תהליך מרגש, פעם ראשונה יש כאן עכשיו אחרי 10 שנים של ממשלת נתניהו הזדמנות להציע משהו אחר, שלטון תמיד כדאי שיגביל את כוחו. בכלל מגבלות כוח זה דבר חשוב ללא הקשר של החקירות נגדו וללא קשר של יכולותיו וחסרונותיו, אנחנו מציגים חלופה".

"זה לא מפלגת אנטי ביבי", מבהיר הנדל. לדבריו, "זה ממשלה שמציגה חלופה אחראית ורצינית שמתעסקת במאחד ולא במפריד. הייתי חלק במו"מ, לקח זמן אבל כמו כל דבר במדינת ישראל בסוף הכל קורה, הסקרים משמחים. זה חלק מההבנה שהישראלים מחפשים מהפך למרות שזו מילה גדולה".

הנדל התייחס להצהרת ראשי המפלגות החרדיות ליצמן, דרעי וגפני כי לא ישבו בקואליציה יחד עם יאיר לפיד, כשאמר כי: "נלך עם כל מפלגה ציונית ונייצר ממשלה עם כל מפלגה ציונית. לא נשב עם בלד ולא עם הכהניסטים (עוצמה יהודית)".

"המפלגות החרדיות הם חלק מהמרקם הישראלי, החרדים הם חלק מהחברה הישראלית, גנץ ואני נאמץ את אמנת גביזון מידן ואני חושב שזה אמנה טובה לטובת מדינת ישראל, וללא קשר אין לנו מילה רעה להגיד על החרדים", הבהיר הנדל.

לסיום נשאל הנדל מדוע גנץ איננו מתייחס לנושא חוק הגיוס והאם יאמץ את עמדתו של יאיר לפיד. בתובה אמר, "אנחנו שותפים לחברה החרדית ונשמח שישבו איתנו גם על הממשלה. אנחנו גם נעסוק בחוק הגיוס".

מפלגת כחול לבן חרדים יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד