ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שינוי מדיניות בבירה

לראשונה: גנים חרדים בשכונות המעורבות

לאחר עשר שנות ברקת: עיריית ירושלים משנה את מדיניותה בכל הנוגע לנעשה בשכונות המעורבות • "אנשים לא יאמינו מה היה פה קודם - השכונות המעורבות מתחילות לקבל מקומות ראויים ואיכותיים ללמוד"

לראשונה: גנים חרדים בשכונות המעורבות
הנציגים החרדים, אמש צילום: באדיבות המצלם

בתום 10 שנים של מדיניות ראש העיר היוצא ניר ברקת, שחתם על הסכם חלוקת ירושלים עם רב תנועת דגל התורה בירושלים הגר"ב סולובייציק, וחודשים ספורים לאחר שנכנס משה ליאון לתפקידו כראש העיר - עיריית ירושלים משנה מדיניות בכל הנוגע לנעשה בשכונות המעורבות.

במהלך השבוע האחרון התקיים טקס חנוכת הבית וקביעת מזוזות לגנים עירוניים חרדיים שמופעלים על ידי 'רשת הגנים' של 'אגודת ישראל' בשכונה המתחרדת בשכונת פסגת זאב בירושלים, כאשר היעד הבא של הנציגים החרדים הוא להקים תלמוד תורה חדש בשכונה הסמוכה.

בטקס השתתפו סגני ראש העיר ומחזיקי תיקי החינוך כשהם התייחסו לשינוי המדיניות: "צריך להבין כי במערכת העדינה שיש בעיריית ירושלים, גן ילדים תקני ומפואר פה בשכונת פסגת זאב זה לא דבר שמובן מאליו", ציין אליעזר ראוכברגר.

בדבריו הזכיר מחזיק תיק תכנון ובנייה ויו"ר דגל התורה בעיר את התנהלות העירייה בתקופת ניר ברקת, "בהתחלה הגן היה פה בדירת מגורים עם אינספור בעיות וקשיים, וכעת אנחנו פה עם מקום תקני ושתי גנים מפוארים".

מחזיק החינוך החרדי, סגן ראש העיר ישראל קלרמן אמר: "אנשים לא יאמינו מה היה פה קודם. אנחנו בסה"כ חודשיים ימים אחרי הקמת הקואליציה העירונית והשכונות המעורבות מתחילות לקבל מקומות ראויים ואיכותיים ללמוד. לילדי שכונת פסגת זאב מגיע מקום איכותי ומפואר".

קלרמן הוסיף והתייחס ליעד הבא של הסיעות החרדיות בירושלים: "זה המוסד הראשון בשרשרת הארוכה של מוסדות החינוך שיקבלו מעתה את המגיע להם".

סגן ראש העיר ומחיק תיק החינוך החרדי אברהם בצלאל הוסיף כי "הגנים הללו יהוו פריצת דרך לעוד גנים בשכונות כאלו. אין שום סיבה שילדים שגרים בשכונה כזו או אחרת לא יקבלו מבנה ראוי ללימודים, ולא ילמדו בדירות שכורות. זה הדרך ואמשיך לפעול בקדנציה הזו ולשמור על השכונות המעורבות שיקבלו את המבנה הראוי להם ללימודם" .

ירושלים שכונה חרדית שכונה חילונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד