י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בכיר במפלגה של גנץ

"אנחנו רוצים שותפות עם החרדים; יאיר לפיד לא יקבע את הטון"

התייחסות ראשונה: שלושה ימים לאחר המפץ הפוליטי בגוש השמאל - מרכז ובעוד הציבור החרדי תוהה האם גנץ ינהג כדרכו של יו"ר יש עתיד לפיד בכל מה שקשור לנושאי דת - מקורבו של יו"ר כחול-לבן גנץ מפתיע: "לפיד לא יקבע את הטון" • "בני גנץ עומד בראש והוא זה שיקבע"

"אנחנו רוצים שותפות עם החרדים; יאיר לפיד לא יקבע את הטון"
מיכאל ביטון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

התייחסות ראשונה: שלושה ימים לאחר המפץ הפוליטי בגוש השמאל - מרכז ובעוד הציבור החרדי תוהה האם גנץ ינהג כדרכו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בכל מה שקשור לנושאי דת, מיכאל ביטון, מקורבו של יו"ר המפלגה גנץ, מפתיע כשאומר כי "לפיד לא יקבע את הטון". לדבריו: "בני גנץ עומד בראש והוא זה שיקבע".

את הדברים, שנחשפים לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', אומר מיכאל ביטון, מקום 11 במפלגת 'כחול לבן' ומי שידוע כמקורבו של יו"ר המפלגה בני גנץ, כי דרכם אינה כפי שהייתה דרכו של לפיד.

במהלך ביקור אתמול (ראשון) בישיבת ההסדר החרדית 'חדוותא' בגן יבנה אמר ביטון כי, "גנץ לא בא משם, אני הייתי בקואליציה עם חרדים, חיים משותפים, אחים שלי היו חרדים ולמדו בישיבות חרדיות".

לדבריו, "אני בא מבית בלי קונפליקט, אהבת אמת, כל שכן שפתרתם לי את הבעיות, אהבת אמת לחרדים, ואפשר ביקורת על החרדים, אבל פה אני רואה חרדים שעושים צבא ואקדמיה ופרנסה - שזה בנפשי".

ביטון התייחס לנושא גיוס החרדים ותעסוקתם ואמר כי "זה יבוא לידי ביטוי. גנץ יידע להביא לזה כסף אנחנו נעשה לזה לובי בלי קשר אם תצביעו לו או לא - בגלל שזה מעניין אותנו שכל ילד רביעי שנולד הוא חרדי".

"ואם הוא ייוולד ולא יהיה לו חינוך ממלכתי, ולא יעשה צבא או שירות אזרחי לאומי מקצוע והשכלה - לא יהיה לו עתיד ופרנסה".

ביטון הפתיע כשאמר כי, "צריך לתת כסף לחרדי שהוא עילוי בתורה שילמדו תורה 10 שנים, אבל לא כל אחד הוא עילוי. שלא תהיה נשירה סמויה והתדרדרות של צעירים. שלא יהיה בן אדם שהוא בסיכון - שלא יהיה זיוף".

לדבריו, "ברגע שלפיד בא ואמר 'גנץ אתה ראש הממשלה הראשון', אז הוא אמר גם: גנץ אם אתה יש לך ראש איך לבנות שותפות חיים עם חרדים יש לבחון זאת".

ביטון, שסירב לחשוף את תכנית המפלגה בעניין גיוס בני הישיבות, אמר במענה לשאלה כיצד תתמודד המפלגה עם חוק הגיוס אם וכאשר תקים ממשלה: "יש לנו תוכנית, זה עוד לא לפרסום", וסירב לפרט מעבר לכך.

אך לדבריו, "העיקרון המרכזי הוא שאפשר לשרת את המדינה בצה"ל, בכוחות הביטחון וההצלה, בחברה, בחינוך ובקהילה".

ביטון סיים את דבריו כשהפנה את התלמידים לנאומו האחרון של הרמטכ"ל לשעבר גנץ: "אנחנו רוצים שותפות עם החרדים, הם חלק חשוב ובלתי נפרד מהחברה הישראלית".

מיכאל ביטון בני גנץ יאיר לפיד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד