ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
רבה של ירושלים במכתב חיזוק

"מכה אלימה וכואבת שבעצם פוגעת בכולכם"

רבה הראשי של ירושלים במכתב חיזוק ועידוד לרבה הראשי של ארגנטינה ולקהילה היהודית: "הזדעזענו לשמוע על התקיפה האלימה שפגעה בך" • "יתן ה' לכם כח להתגבר על המכה הכואבת שבעצם פוגעת בכולכם"

"מכה אלימה וכואבת שבעצם פוגעת בכולכם"
הרב אריה שטרן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות המקרה הקשה של תקיפת רבה הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן שלח לפני שעה קלה (שלישי) מכתב חיזוק ועידוד לקהילה היהודית ולהחלמת הרב.

"הזדעזענו לשמוע על התקיפה האלימה שפגעה בך", אמר הרב שטרן בפתח המכתב, "מבקשים אנו בתחילה לברך אותך בברכת רפואה שלימה ושתוכל בעזרת ה' לחזור במהירות לאיתנך בבריאות, ולהמשיך בפעילותך בקרב יהודי ארגנטינה, פעילות ממנה התרשמנו מאוד בפגישה שהיתה בינינו בביקורנו כזכור בלשכתך".

רבה של ירושלים הוסיף כי "מלבד איחולי ההחלמה בקשתנו שתעביר באמצעות אנשי לשכתך ברכת עידוד והתחזקות לכל משפחות היהודים בעירכם".

"יתן ה' לכם כח להתגבר על המכה הכואבת שבעצם פוגעת בכולכם ואנחנו כאן בארץ ישראל מזדהים אתכם ודורשים בשלומכם. בטוחים אנו שראשי מדינתנו יפעלו אצל השלטונות בארגנטינה שיעשו את כל הנדרש לתפוס ולהעניש את התוקפים וירתיעו בכך את כל המבקשים את רעתנו".

לסיום כתב: "אסיים שוב בברכה וגם בעצה טובה שתעשו מאמץ לעלות לישראל כפי שכבר עשו רבים מקהילותיכם".

"הזדעזענו לשמוע על התקיפה האלימה שפגעה בך". מכתבו של הרב שטרן

כזכור, אמש (שני) הותקף הרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', בידי כנופית אלמונים - בביתו שבבואנוס איירס. בעקבות התקרית הקשה, הרב הועבר לטיפול בבית החולים המקומי, כשהוא במצב קשה.

לפי הדיווחים, מספר שודדים פרצו אמש בסביבות השעה 2 בלילה לביתו של הרב הראשי, שדדו סכומי כסף וחפצים אישיים יקרים שהיו בביתו ואף הכו את רעייתו של הרב.

במהלך התקרית הקשה, אמרו הפורעים לרב דוידוביץ': "אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית".

הקהילה היהודית בארגנטינה הגיבה בהלם לתקרית החמורה: "המעשים ללא ספק מדליקים נורת אזהרה. הקהילה דורשת מהרשויות הבהרות מידיות בנוגע לאירוע".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA, עומד בשעות אלו בקשר עם גורמים בממשל הארגנטינאי וכוחות הביטחון בכדי לחקור מידית את האירוע האלים, ולמצות את הדין עם הפורעים העומדים מאחורי השוד האלים.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי על פי גורמים בקהילה היהודית בארגנטינה - יש חשד לרקע פלילי בפרשת תקיפת הרב הראשי הרב גבריאל דוידוביץ' על רקע פרשת גט ואיומים על חייו.

ירושלים ארגנטינה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד