י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הֲלָנוּ אַתָּה אִם לְצָרֵינוּ?

חשיפה: התכנית של גנץ ולפיד לשלב אתכם בשירות המדינה

35 יום לבחירות: במפלגת "כחול לבן" חשפו את מצע הבחירות של מפלגתם לכנסת ה-21 • לידי 'בחדרי חרדים' הגיעה טיוטת התכנית של ראשי "כחול לבן" לשילוב חרדים בשירות המדינה • בכיר במפלגה ל'בחדרי': "הדרך שלנו לא תהיה כמו זו של לפיד; הוא נבנה לפעמים על קמפיין אנטי"

חשיפה: התכנית של גנץ ולפיד לשלב אתכם בשירות המדינה
ראשי כחול לבן בגולן צילום: באסל אוידט, פלאש 90

35 יום לבחירות: במפלגת 'כחול לבן' חשפו אמש (שני) את מצע הבחירות של מפלגתם לכנסת ה-21.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', במפלגה יציגו את עמדתם בנושא חוק הגיוס, ויאמצו את החוק הקיים שניסחו במשרד הביטחון, תחת השר לשעבר אביגדור ליברמן.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעה טיוטת התכנית של בכירי המפלגה, שנוצר במטרה לשלב את הציבור החרדי בצה"ל ובשירות המדינה.

הטיוטה תוכנס למצע בנוסף לחוק הגיוס אותו הם יבקשו לחוקק מיד עם עליית מפלגת "כחול לבן" לשלטון, אם וכאשר.

על פי התכנית המסתמנת, שנחשפת כאן לראשונה, יוקם מערך לאומי תחת צה"ל בו יהיו שלושה מסלולים בהם יוכלו הציבור החרדי לשרת את המדינה: ביטחון, חינוך חברה או קהילה.

תחת הצבא יקודמו שלושת המערכות, בביטחון יופיעו הארגונים של זק"א, משטרה, כבאות, מד"א ויתר שירותי ההצלה. בנוסף, יוקמו מערכים של חברה, חינוך או קהילה. 

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר בכיר במפלגה כי "ילד בן 18 במדינת ישראל יכול לשרת את המדינה באחד מהמסלולים. כולם ייחשבו משוחררי צבא. לא צריך לוחם או סייבר. תעשה שנתיים שירות חברה קהילה או חינוך - ואתה בוגר צהל".

"כל אחד מאלה יהיה קומה קבועה", מציין אותו בכיר שאף עסק בניסוח המצע, "אם אתה בצבא אז אתה תקבל התחייבות להיות קצין קבע. אם אתה מתנדב במד"א, עזבת את הישיבה, אתה קצין, אתה מפקד שיהיה להם לאן לצמוח, ואם תתעסק בחינוך תקבל תעודת הוראה או עובד סוציאלי".

בכיר המפלגה ביקש להעביר מסר מרגיע לציבור החרדי. לדבריו, "הדרך שלנו לא מוכפפת להיסטוריה של לפיד. הוא נבנה לפעמים על קמפיין אנטי, אבל בנאום האחרון של גנץ הוא אומר - אנחנו רוצים חיים משותפים עם החרדים".

בני גנץ חוק הגיוס מצע יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד