י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מסירים הכפפות • לאחר חשיפת 'בחדרי'

יהדות התורה נגד ינקלביץ': "תעלול יח"צ; עלה תאנה תדמיתי"

בעקבות הפרסום ב'בחדרי' שחשף התכתבות פנימית של עומר ינקלביץ' מ'כחול לבן' - ב'יהדות התורה' יוצאים למתקפה חריפה ותוקפים את התמודדותה • "הצבת מועמדת חרדית ברשימה אנטי חרדית, שהוכיחה מלחמה בכל הקדוש והיקר - מוכיחה על בורות וחוסר רלוונטיות"

יהדות התורה נגד ינקלביץ': "תעלול יח"צ;  עלה תאנה תדמיתי"
מתקפה חריפה. חברי 'יהדות התורה' צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף בלעדית התכתבות של הנציגה החרדית ברשימת 'כחול לבן', במהלכה היא משיבה לראשונה לטענות החרדים על שיתוף הפעולה עם 'כחול לבן' - במפלגת 'יהדות התורה' יוצאים למתקפה.

גורם במפלגה מסר היום ל'בחדרי חרדים' כי "הצבת מועמדת חרדית ברשימה אנטי חרדית, שהוכיחה מלחמה בכל הקדוש והיקר ונגד זכויות המגזר החרדי - מוכיחה על בורות וחוסר רלוונטיות".

עוד הוסיף הגורם, כי "המיעוט המזערי שרואה בכך ייצוג חרדי, הוכיח שאינו אלא קצה שולי המגזר החרדי. מאות אלפי חרדים/ות בוחרים/ות במפלגות החרדיות המייצגות נאמנה את אורח חייו ונאבקות למענם יותר מכל אחד אחר שמתיימר לכך", ציינו ביהדות התורה.

במפלגה החרדית התייחסו לטענותיה של עומר ינקלביץ', על שאמרה כי היא מעריכה ומכבדת את הנציגים החרדים ופועלת על פי דעת תורה, וטענו כי "מדובר בתעלול יחצ נדוש; מעין עלה תאנה תדמיתי, שמטרתו קריצה לחילונים על חשבון הציבור החרדי".

כזכור, אמש (שלישי) חשפנו התכתבות פנימית של מי שעתידה להיות הח"כית החרדית הראשונה, בקבוצת נשים מצומצמת. 

במהלך התכתובת, מתייחסת ינקלביץ' לדרישת החרדים ממנה לקום וללכת נוכח החיבור עם 'יש עתיד', ועל כך היא משיבה בכנות: "אני מודה שהאופציה לקום וללכת עמדה על הפרק, אבל זו אופציה שאין בה שום תועלת, זה ויתור על יכולת עשייה והשפעה".

"איזו תועלת תהיה אם אעזוב? הרי אני לא משפיעה על קולות מהמפלגות החרדיות, אני מעריכה ומכבדת את הנציגים החרדים ופועלת על פי דעת תורה, אני באה לעשות עשייה חברתית למען הכלל, בצניעות ובמסגרת שתתאפשר לי בעזרת השם".

התכתובת שנחשפה

בשולי הדברים היא טוענת כי היא מקבלת חיזוקים מאחורי הקלעים: "חייבת לציין שישנם רבים שמחזקים אותי, כולל - כמו שחלקכן פה יודעות, רבנים ואנשי ציבור חרדים שאמרו לי, תספגי בשקט, בסוף יעריכו את העבודה שלך, וחשוב שתישארי שם".

לסיום היא כותבת, "מתפללת לסיעתא דשמיא. מעדיפה כרגע לדבר פחות ולהתמקד בעשייה חיובית. בעזרת השם נעשה ונצליח. מבקשת רק בקשה קטנה, תתפללו עלי שחלילה לא תיפול מכשלה תחת ידי, ושהקב"ה יהיה בעזרנו", כך עומר ינקלביץ' הממוקמת במקום ה-23 ברשימת 'כחול לבן' לכנסת.

עומר ינקלביץ' יהדות התורה מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד