י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האדמו"רים התכנסו בירושלים

הוראת ה'מועצת' החסידית לח"כים: אל תביאו קהלים חדשים

בבית וועד הפועל בירושלים התכנסו גדולי האדמו"רים לישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שנערכה קודם הבחירות לכנסת ה - 21 | בכינוס עסקו בין השאר בהיערכות החרדית ליום הבוחר, חילולי השבת בטבריה וחיזוק ידיו של סגן השר יעקב ליצמן בשל החקירות במשטרה

הוראת ה'מועצת' החסידית לח"כים: אל תביאו קהלים חדשים
האדמו"ר מבעלזא נכנס לכינוס מועצת גדולי התורה צילום: ארי קלמן

עשרים ושש ימים לפני הבחירות המכריעות, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסה בבית וועד הפועל של אגודת ישראל ברחוב שומר הכותל בירושלים, בראשות גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה.

בשל החשש מזליגת קולות חרדים למפלגות הימין, ביקשו האדמו"רים מחברי הכנסת של המפלגה למקד את הקמפיין לתוך הבית ולא להביא קהלים חדשים. לצד זאת, חברי מועצת גדולי התורה הביעו קורת רוח מהקמת מועצת הקהילות החסידיות, שלדבריהם "זהו דבר מבורך וכשירגישו תחושת שייכות לאגודת ישראל, ממילא גם תגדל התמיכה".

במהלך הדיון בנושא האחרון, הביעו אדמו"רי אגודת ישראל מחאה מהאפשרות שחרדים יצביעו למפלגות שאינן חרדיות.

במקביל, עלה הצורך לערוך כינוס אדמו"רים מורחב עבור כל החסידויות הנמנות על אגודת ישראל. עם זאת, האפשרות לכינוס מועצות מורחב לא עלה לדיון.

ח"כ אייכלר העלה לדיון בפני המועצת החסידית את העובדה שמלמדים שאינם רשומים תחת החינוך העצמאי מקבלים שכר נמוך מאלו שרשומים תחת הרשת.

בכינוס השתתפו: האדמו"רים מגור, בעלזא, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, סערט ויז'ניץ, ומודז'יץ.

האדמו"רים שנעדרו הם: האדמו"רים מביאלא, סאדיגורה השוהה בלוס אנג'לס, והרבי הצעיר מויז'ניץ.

בדיווח שמסר הרב יצחק גולדקנופף בפני חברי מועצת גדולי התורה בנושא התרבות חילולי השבת העיר טבריה ובעוד ערים הוא גם מסר דיווח מפעילות ארגון 'הידברות' בשבת האחרונה בטבריה.

על סדר יומה של המועצת ניתן למצוא כמובן את הבחירות הקרובות, וכן בנושאים נוספים שנמצאים על הפרק בהם חילולי השבת בטבריה. האדמו"רים חיזקו את ידיו של סגן השר ליצמן הנמצא תחת חקירות משטרה בנוגע לעזרה של לשכתו לציבור. 

מועצת גדולי התורה אגודת ישראל בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד