י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

מועצת הרבנות קוראת לחוקק חוק שישים קץ לפרובוקציות בכותל

דיון מיוחד התקיים היום בהשתתפות חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, בשל הפרובוקציות החוזרות ונשנות בידי הנשים שמחוללות מהומות מידי ראש חודש ברחבת שריד בית מקדשנו | הרבנים קראו: "מחקו ידכם מפילוג עם ישראל וכבדו את ההלכה היהודית ואת מנהג המקום"

מועצת הרבנות קוראת לחוקק חוק שישים קץ לפרובוקציות בכותל
כינוס מועצת הרבנות הראשית לישראל צילום: פלאש 90

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף מסמך פנימי ששיגר משרד המשפטים עליו חתום המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמניץ, בו הוא קבע כי אין כל מניעה לאישה לשמש כ'חזנית' - מועצת הרבנות הראשית יוצאת היום למתקפה חריפה נגד קמניץ.

בדיון שהתקיים היום (חמישי) ברבנות הראשית, החליטו חברי מועצת הרבנות הראשית לאמץ תקנות חדשות הקובעות כי חל איסור לאישה לשמש כחזנית בכותל המערבי, תוך שהם מאמצים את מכתבו של הראשל"צ הגר"י יוסף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בפניית הראשל"צ ליועמ"ש נכתב כי "בלב קרוע, לאחר שנחרדתי לגלות במכתבו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מתן הכרה לחילול הכותל המערבי על ידי הקבוצה הנקראת 'נשות הכותל'".

"יובהר", מציין הרב יוסף כי, "הכותל המערבי הוא מקום קדוש ודינו בית כנסת ואין כל היתר לנהוג בו קלות ראש, מטרתן של אותן נשים היא אחת, ביזוי הקדוש והיקר לעם ישראל".

במכתבו תקף הרב יצחק יוסף את התנהלותן של 'נשות הכותל' שלדבריו, "ועתה הגדילו לעשות כשהן מבקשות להפעיל מערכת הגברה ברחבת הכותל המערבי על ידי מה שהן מכנות 'חזניות' תוך חילול נורא של המקום".

"על פי חוק ועל פי כל מידה של צדק והיגיון, הרבנות הראשית היא הגורם האחראי הבלעדי על שמירת קדושת המקום, היא זו שקובעת מהו מנהג המקום והיא זו שעליה מוטלת האחריות והחובה לוודא כי קדושת הכותל תישמר", נקבע על ידי מועצת הרבנות הראשית.

עוד צוין בפנייתו של הראשל"צ ליועמ"ש כי, "מעולם לא זזה שכינה מהכותל המערבי. במעשיהן של 'נשות הכותל' ובמתן ההיתר להן לפעול כרצונן במקום, יש משום דחיקת רגלי השכינה חלילה ואוי לנו שכך עלתה בימינו".

בנוסף, מועצת הרבנות הראשית העבירה דרישה מכל רשויות המדינה "לכבד את קדושת בית מקדשנו הכותל המערבי, שהוא כיודע נמצאת תחת פיקוח הרבנות הראשית, ומודיעה כי הן על פי מנהג המקום והן על פי ההלכה חל איסור מוחלט למי שלא מורשה לכך על פי ההלכה ובכלל נשים לשמש כחזנים. אנו קוראים לקבוצה המוזכרת "הסירו ידכם מהכותל המערבי שריד בית מקדשנו המקום אינו מקום המתאים לפרובוקציות, מחקו ידכם מפילוג עם ישראל וכבדו את ההלכה היהודית ואת מנהג המקום".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי במהלך הדיון קראו חלק מחברי מועצת הרבנות הראשית לחברי הכנסת והשרים החרדים לפעול מיד עם חזרת מפגרת הבחירות: "אנחנו קוראים לנציגים שלנו לחוקק חוק שישים קץ לכל התופעות המבישות הללו".

בפתח הדיון, סקר רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ את הנעשה בכותל בחודשים האחרונים וציין כי, "אנחנו למעשה מתמודדים כמעט כל ראש חודש עם קבוצה קטנה של נשים, בערך 60 - 70 נשים שבאות לעורר כל פעל גימיק חשש מעבר לכך שהם באים עם תפילין ומנסות להכניס ספר תורה אבל משרד המשפטים מכיר בזה כנוהל שלנו ושל הרבנות הראשית שלמרות שיש עתירות".

הרב רבינוביץ ציין כי נשות הכותל ביקשו להשתמש במערכת הגברה בטענה שיבואו למקום למעלה מ-1000 איש אך למעשה, "הם הביאו רק 150 איש עם קמפיינים בכל מקום, לעומת הגר"ח קנייבסקי שאמר רק משפט אחד והגיעו קרוב לרבבת נשים לרחבת הכותל ללא תקשורת וללא קמפיינרים".

מועצת הרבנות הראשית הכותל המערבי רב הכותל נשות הכותל פרובוקציית הרפורמים פרובוקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד