י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מלחמות הבן והנשיא

ריבלין מגיב לטענות: "מתקפות לא יפחידו אותי"

בשל החשד כי בכוונתו למנוע מבנימין נתניהו לכהן ראש ממשלה אחרי הבחירות הקרובות, ולאור המתקפות שספג, יוצא נשיא המדינה ראובן ריבלין בתגובה חריפה וטוען: "מתקפות כאלה או אחרות לא יפחידו אותי"

ריבלין מגיב לטענות: "מתקפות לא יפחידו אותי"
נתניהו וריבלין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין שעלה לשיח הציבורי בעת האחרונה, בין היתר בשל החשש בליכוד אותו הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא יעשה כל מאמץ בכדי להרחיק את התפקיד מידיו של נתניהו אחרי הבחירות, יוצא היום באמירה תקיפה והודף את הביקורת כלפיו.

‏ריבלין אמר היום כי: "לאחרונה יש שיח סביב עמדותיי האישיות, למי ולמה אתן את התפקיד להרכיב את הממשלה".

באשר להליך הרכבת הממשלה, דוחה הנשיא את הטענות שהחששות שהופנו לעברו. "אני, כמו קודמיי, מתייחס לבחירות ולקול העם בחרדת קודש", אמר נשיא המדינה, שספג ביקורת רבה על הבעת עמדות המזוהות עם השמאל.

לדבריו, "מתקפות כאלה או אחרות לא יפחידו אותי". "אנהג בנאמנות ללשון החוק ולרוחו, כפי שעשיתי במערכת הבחירות הקודמת, וכפי שנהגו קודמיי - כל נשיאי ישראל בעבר".

איש 'הליכוד' לשעבר, התנער מדברי נתניהו כלפי הקמת ממשלה עם המפלגות הערביות ואמר: "במערכת הבחירות הנוכחית אנו עדים לשיח בלתי מתקבל על הדעת כנגד אזרחי ישראל הערבים. ההתלהמות הזאת היא סכנה לחברה הישראלית, וסכנה לערכים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כאן במדינה הזאת, בבית הזה - כולנו שווים".

לטענת ריבלין: "אין אזרחים סוג א', אין מצביעים סוג ב'. על כולנו- גם בתקופת בחירות, לעמוד כחומה בצורה כנגד הרוח המסוכנת הזאת, ולהשמיע קול ברור. יש זמנים שבהם שתיקה - כמוה כהסכמה".

כזכור, החשש של נתניהו מנשיא המדינה גרם בין השאר גם למתיחות ששררה בינו לבין בכיר הליכוד ושר החינוך לשעבר גדעון סער, אשר נחשד ככזה שמתכנן פוטש נגד יו"ר מפלגתו יחד עם רובי ריבלין.

במקביל, לאחרונה נקלע נשיא המדינה לעימות עם בנו של רה"מ, כאשר צייץ ברשת הטוויטר כי, "‏בתקופה האחרונה בה המחשבה הפוליטית מסחררת כל היגיון שהכרנו, אנו נחשפים לשיח בלתי מתקבל על הדעת כלפי אזרחי ישראל הערבים".

"אני מסרב להאמין שיש מפלגות שויתרו על דמותה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית. במדינת ישראל - שוויון זכויות מוחלט לכל אזרחיה", ציין ריבלין תוך שהוא מתייחס לקמפיין רה"מ 'זה ביבי או טיבי'.‏

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה הגיב לריבלין: "‎זה הכל כי בני עמך בחרו בטרור. מה אתה מתפלא", וזאת בהתייחסות לדברים שאמר נשיא המדינה לאחר הצתת ביתה של משפחת דאוובשה בכפר הערבי דומא.

ראובן ריבלין יאיר נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד