ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מסרב לרדת מסדר היום

הרב הראשי מתייחס להתפטרות הדיין: "חפים מפשע נפגעו ישירות"

נושא התפטרותו של דיין בית הדין הגדול בלונדון ועזיבתו את רבנות הקהילה בראשה עמד, ממשיך גם שבוע אחרי - לטלטל את הקהילה החרדית בבירה | הרב הראשי לבריטניה מחזק את הרבנים והרבניות ומזמן אותם לפגישה: "אחד הדיינים שלנו לא התנהג על פי הסטנדרטים המצופים ממנו"

הרב הראשי מתייחס להתפטרות הדיין: "חפים מפשע נפגעו ישירות"
הרב מירוויס / הרב אברהם צילום: רויטרס/באדיבות המצלם

"עזיבתו של הדיין היא אפיזודה מבישה", כך אומר הרב הראשי של בריטניה הרב אפרים מירוויס, במכתב לרבני הקהילה, "ההתפטרות זעזעה אותנו" הוסיף.

הרב הראשי כתב את הדברים בהתייחסותו לפרישתו המטלטלת של הדיין הרב יונתן אברהם, מבית הדין הלונדוני.

הדיין הרב אברהם עזב תוך יממה את שלל תפקידיו הרמים בבירה הבריטית, הן את חברותו כדיין בית הדין הגדול בלונדון, והן את רבנות בית הכנסת של קהילת 'תורת חיים' בשכונת הנדון.

בלי להזכיר את הסיבה לעזיבתו, כתב הרב מירוויס לרבנים הלונדונים: "גילינו כי אחד הדיינים שלנו לא התנהג על פי הסטנדרטים הצפויים ממנו וזה זעזע אותנו מאד".

עוד הוא כותב, "כאשר אחד מאיתנו נכשל בצורה כזו, כולנו בעצם נכשלנו, בית דין חייב להיות בלתי ניתן לערעור בהתגלמות ערכי התורה, כל דבר פחות מכך הוא בלתי מקובל לחלוטין".

הרב הוסיף כי מהסיבה הזו, הוא וראש בית הדין, הדיין הגאון הרב מנחם גלאי ובית הכנסת בו כיהן הרב אברהם כרב הקהילה, עסקו בנושא כל כך מהר בכדי לסיים את הפרשה.

"הפרשה המבישה הזאת הביאה אנשים רבים לחוסר אמון וגרמה לכאב רב", ציין הרב הראשי במכתבו, "בנוסף, יש בני משפחה חפים מפשע שנפגעו ישירות וחייהם נהרסו על ידי זה. כקהילה, יש לנו אחריות לדאוג להם, לכבד את פרטיותם ולהציע תמיכה מתאימה". כך דווח באתר 'ג'ואיש קרוניקל'.

הרב הוסיף במכתב, כי יש לו "אמונה גדולה ביכולת הקהילה הנפלאה שלנו לעבור את המכה הכואבת הזו, אנחנו מתחזקים זה עם זה, ומודעים יותר לזכותנו לנהל חיי תורה וקדושה".

הרב מירוויס קבע פגישה עם נשות הרבנים בלונדון ליום ראשון הקרוב ולרבנים ביום שני, בכדי לחזק ולעודד אותם להמשיך הלאה במלאכתם, להעמיד הדת וההלכה על תילה.

ביום חמישי שעבר, דיווחנו ב'בחדרי חרדים', על הדרמה וההלם בקהילה החרדית בלונדון, עם פרישתו הבלתי צפויה של הגאון רבי יונתן אברהם, חבר בית הדין הרבני בלונדון, שהצטרף לבית דינו של הרב הראשי של בריטניה בגיל צעיר יחסית - בעודו בן 37, בשנת תשס"א.

"זה מאוד פתאומי ואין לנו מושג למה", אמר רב לונדוני בכיר ששמו לא פורסם לאתר הבריטי 'ג'ואיש קרוניקל'.

הדיין הראשי, הגאון הרב מנחם גלאי, אמר לאחר ההתפטרות המפתיעה: "בית הדין הלונדוני תומך בכם ובקהילות שלכם ואת חבריכם, ולכן אני רוצה להרגיע אתכם כי ההכנות כבר נמצאות בעיצומן כדי להבטיח שדיין ברמה גבוהה יימצא לצד הדיינים המכובדים האחרים".

הרב יונתן אברהם, לא הסביר את סיבת עזיבתו הפתאומית, רק מסר: "זו תחושה של אחריות ועצב שאני מכריז היום כי אני מתפטר מבית הדין של לונדון, בית הדין הוא עמוד התווך של הקהילה שלנו וזה היה כבוד גדול והזכות לשרת כדיין במשך 17 השנים האחרונות".

הגר"י אברהם למד בבחרותו בישיבות בגייטסהד, לייקווד, ניו ג'רזי וירושלים. לאחר נישואיו התגורר באוסטרליה, שם שירת במשך שלוש שנים כדיין בבית הדין של הקהילה החרדית בעיר מלבורן ולאחר מכן כיהן כדיין בבית הדין בלונדון.

במוצ"ש הבאנו ב'בחדרי חרדים', מכתב ששיגר הרב אברהם בשפה האנגלית לאנשי קהילת 'תורת חיים' שעמד בראשה, בו כתב: "חברים יקרים, אתם כבר עכשיו תהיו מודעים לכך שעזבתי את תפקידי בתור דיין בבית הדין הלונדוני, אני לא עמדתי בסטנדרטים הצפויים ממני, אני מצטער מאוד שאכזבתי אתכם, אני כבר תחת מתח יוצא דופן במשך תקופה, נתתי מחיי הרבה כדי לעזור לאחרים ולתומכים בקהילה הזאת שאני גאה בה".

הדיין הוסיף וכתב לבני קהילתו, "עכשיו אני צריך לעזור לעצמי ולמשפחה שלי, עם לב כבד אני מתפטר מתפקיד הרב שלכם, אני מאחל לכל אחד מכם את הכי טוב, מזקני העדה ועד הקטן בילדים, אני מודה לכם על כל החסד וטוב הלב שנתתם לי ולאשתי ולמשפחה שלנו, אנו מבקשים מהקהילה לכבד את פרטיותנו. גוט שבת וגוט חודש. דיין יונתן אברהם", כך במכתב שפורסם ב'בחדרי חרדים'.

הרב יונתן אברהם הרב אפרים מירוויס התפטרות הרב הראשי מכתב חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד