ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הפגנות אלימות נגד חמאס

הכסף מישראל לעזה מוביל להיחלשות חמאס

הכסף שהעבירה ישראל לרצועת עזה עורר ביקורת חריפה בציבוריות הישראלית כנגד ממשלת ישראל, אך ההפגנות האלימות המתרחשות היום (חמישי) בעזה, מוכיחות שאולי דווקא הכסף שעובר לחמאס גורם להחלשתו של ארגון הטרור

הכסף מישראל לעזה מוביל להיחלשות חמאס
עימותים בגבול עזה צילום: פלאש 90

הכסף הקטארי שעובר דרך ישראל לרצועת עזה הוביל לביקורת חריפה על הממשלה והעומד בראשה והיה גורם משמעותי בהתפטרותו של אביגדור ליברמן מתפקידו כשר ביטחון. 

כעת מתברר שאולי האסטרטגיה הישראלית היתה נכונה. היום (חמישי) מגיעים דיווחים מרצועת עזה על הפגנות קשות של אזרחים נגד ארגון החמאס בגלל המצב הכלכלי, כאשר הטענה העיקרית היא שהכסף הקטארי שמגיע לרצועה  נכנס לכיסם של אנשי ארגון חמאס גם למטרות צבאיות וגם למטרות אישיות ואינו עושה דרכו לאזרחים שרובם המכריע נמצא במצוקה כלכלית קיומית.

על פי הדיווחים מרצועה, אנשי חמאס מבצעים ירי באוויר בניסיון לפזר את ההפגנה והדיווח מספר על מספר פצועים במקום. בנוסף, אנשי החמאס עוצרים ומחרימים טלפונים של עיתונאים שבאו למחות נגד יוקר המחיה במחנות הפליטים ברצועה. לפי דיווחים כבר מספר ימים יש התקוממות גדולה נגד ארגון הטרור חמאס גם מצדם של פלגים מתחרים ברצועה.

אנשי חמאס שמצד אחד הצהירו שלא ימשיכו לקחת כסף מישראל, אך מנגד, מסלימים את את האלימות באזור הגדר בשבועות האחרונים בכדי להפעיל לחץ על ממשלת ישראל, כאשר דרישותיהם הן; הרחבת אזור הדיג בחופי עזה וכן שתאשר הכנסת סחורות באישורה של ישראל. הדרישות הנוספות הן אספקת חשמל נוספת לרצועה ובהמשך פרויקטים למטרות תעסוקה, כדי להתגבר על האבטלה הגואה. 

רצועת עזה גבול רצועת עזה חמאס הפגנות אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד