י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בחירות בצל הירי

המערכת הפוליטית דורשת: לחזור לסיכולים ממוקדים

במערכת הפוליטית מגיבים הערב (חמישי) לשיגורי הטילים לעבר גוש דן, ראש הממשלה נתניהו מכנס דיון ביטחוני | בנט: "הגיע הזמן להכריע את החמאס"

המערכת הפוליטית דורשת: לחזור לסיכולים ממוקדים
ליברמן, כחלון, בנט, גנץ צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל/גילי יערי, פלאש 90

באופן מפתיע כאשר כולם עסוקים במערכת הבחירות ובנתוני הסקרים, הגיעה אזעקת 'צבע אדום' לגוש דן ושינתה את השיח שעל סדר היום.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו מקיים בשעה זו התייעצויות ביטחוניות בקריה בתל אביב יחד עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, מנגד גם קודקודי מפלגת 'כחול לבן' ששלושה מהם כיהנו כרמטכ"לים, הודיעו כי יקיימו אף הם התייעצות ביטחונית יחד עם מומחי ביטחון.

בני גנץ  יו"ר 'כחול לבן' הגיב לירי מהרצועה: "אירוע הירי למרכז בארץ הינו אירוע חמור והוא מצטרף לאירועים חמורים אחרים בדרום במהלך החודשים האחרונים. אנחנו מאמינים שנדרשת פעילות התקפית שתשחזר את ההרתעה שנשחקה. לצידה של דרישה לתקיפות אופרטיבית נשאר ממלכתיים, נגבה את צה"ל בפעילותו, נעקוב אחרי תוצרי ההערכות הביטחוניות ונמשיך לעקוב אחרי התפתחות האירועים".

גם רא"ל (מיל') גבי אשכנזי, חבר הנהגת כחול לבן, אמר הערב בעקבות הירי מעזה: "מגבים את צה"ל. צריך להגיב בעוצמה ולא למצמץ. רק פעילות התקפית וחריפה תשחזר את ההרתעה שנשחקה".

יאיר לפיד גם הגיב לאירועים: "מי שלא פעל מול החמאס בכוח ובזמן בעוטף עזה, חוטף טילים גם בתל אביב. בממשלה שלנו יהיה אפס סובלנות לירי על ישראל ונגיב בעוצמה על כל פגיעה בבטחון המדינה ותושביה".

הרמטכ״ל ושהב״ט לשעבר, בוגי יעלון מרשימת "כחול לבן" הגיב: "הירי הלילה הוא ארוע חמור שמצטרף לשגרת טרור בלתי נסבלת המכוונת בעיקר לעבר ישובי עוטף עזה. ישראל צריכה ויכולה להשיב בכח ובעוצמה את ההרתעה שנשחקה ולגבות מחיר על הפרת ריבונות מכל סוג. אני סומך על צה"ל ומפקדיו שידעו לעשות זאת".

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני בטחוני, משה כחלון הגיב אף הוא ואמר כי, "האירוע הערב חמור ותהיה תגובה ככל שתידרש. אין חסינות לאף אחד. כל הארגונים ברצועה הם ארגוני טרור וכך צריך להתיחס אליהם".

כחלון הבהיר עוד, "אתמוך בהחזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים כי בעיני אין חסינות לאיש בדרג המדיני בחמאס או בכל ארגון טרור אחר".

יו"ר 'הימין החדש' השר נפתלי בנט אמר הערב בעקבות ההסלמה: "לא משנה מי עומד מאחורי הירי הערב, חמאס נושא באחריות. מי שמרחם על משגרי עפיפונים יקבל טילים. ומי שמבליג על טילים על שדרות, יקבל טילים על תל אביב".

"הגיע הזמן להכריע את חמאס אחת ולתמיד" הוסיף השר בנט, "לא עוד ירי על דיונות ללא פגיעה באויב, אלא מרדף בלתי מתפשר וחיסול שיטתי של ראשי החמאס".
אני קורא לראש הממשלה להטיל על צה״ל להציג לקבינט תכנית להכרעת החמאס".

שר הביטחון לשעבר חה"כ אביגדור ליברמן מסר הערב: "רק השבוע אישרה הממשלה העברת עוד 20 מיליון דולר לחמאס. גם תשלום פרוטקשיין נוסף, לא מביא שקט. אלא להיפך, הוא גורר עוד פרובוקציות".

ליברמן קרא לממשלה "לחזור לאלתר למדיניות הסיכולים הממוקדים ולהעניש את האחראים. חייבים לגבות תשלום אישי מראשי הטרור".

הקבינט הביטחוני בנימין נתניהו בני גנץ חיסול ממוקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד