י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרשת שבת זכור

הרבי ערך 'מי שברך' למחזיקי המכשירים בתנאים שהציב

בפרשת זכור: האדמו"ר מויז'ניץ נשא דברים וביקש מהחסידים להתנזר מפגעי הטכנולוגיה ואף ערך מי שבירך למי שלא מוציא את המכשיר • ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי ביקש מהחסידים שיקדישו את הימים שמאחר פורים עד פסח למלחמה בכל הקשור לפגעי הטכנולוגיה

הרבי מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר
הרבי מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר

האדמו"ר מויז'ניץ הודיע בערב שבת למקורביו כי הוא יישא דברים קודם קריאת התורה בשבת בבוקר. הרבי ביקש שיודיעו על כך לציבור ואכן נרשמה דריכות בקרב החסידים, באיזה נושא צפוי הרבי לדבר. 

הבוקר (שבת) קודם קריאת התורה, עלה הרבי והתייצב בקדמת ארון הקודש של בית המדרש הגדול בקרית החסידות ונשא דברים במשך עשר דקות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי ביקש מהחסידים שיקדישו את הימים שבין פורים לפסח, לביצור חומות הדת ומלחמה בכל הקשור לפגעי הטכנולוגיה. 

"טרם ניגש לקיים מצות קריאת פרשת זכור ומחיית עמלק" - אמר האדמו"ר, "עלינו להתבונן במצות מחיית עמלק, על עמלק נאמר 'אשר קרך בדרך', 'אשר קרך' יש בו ג' פירושים, לשון מקרה שהוא היפך האמונה בהשגחה פרטית, לשון קרירות, ומקרה לשון טומאה. הכלים הטכנולוגיים המשחיתים יש בהם את שלושת הרעות האלו. הם מקררים את לבבות ישראל באופן מבהיל, הם עלולים להביא טומאה בפועל לבתי ישראל רח"ל, ומהווים היפך האמונה, כאשר עינינו הרואות לדאבון כל לב את ההרס הרב שהם מחוללים".

"אשר על כן, זו העת לבקש ולהתחנן שוב על נפשכם, אנא מכם, אל תיתנו לפגעים רעים אלו לדרוך על מפתן ביתכם, והצלתם את נפשכם ואת נפש דורותיכם", זעק הרבי.

"בקושי רב התירו רבני ועדת התקשורת את הכלים באופנים כשרים, לאלה שאין להם מנוס וזקוקים לכך לצורכי פרנסה. אולם עדיין סבור הנני כי החפץ בכל מאודו יש באפשרותו להתרחק מהם, וביודעי ומכירי סוחרים בעלי עסקים חובקי זרועות עולם, אשר מתנזרים מכלים אלה ועדיין רואים ברכה בעמלם ב"ה. מכל מקום, לאותם המחזיקים כלים כאלה, אזהרה חמורה ותקנה כבירה יש לתקן, שלא להוציא ולהחזיק כלים אלה כלל במקומות ציבוריים, וכל שכן בבתי כנסיות ובבתי מדרשות", אמר הרבי לאלפי חסידיו.

הוא קרא לחסידים, "אבקש את מי שרואה מאן דהוא משתמש בכלי שכזה בביהמ"ד, לגשת ולהעיר לו על כך. כי מכשירים אלו הם-הם ה'אשר קרך' בעצמו. אין לשער את גודל הקרירות שהם מביאים אל תוך המחנה".

"בעת האחרונה" המשיך האדמו"ר, "עדים אנו לדאבוננו להתרבות חילולי השבת בארץ הקודש, בעבר ידעו לפחות שחילולי שבת אינם נעשים בפרהסיה, מי יודע אם הפרצה הזאת אינה כתוצאה מהפרצות הנגרמות בישראל ע"י הכלים הטכנולוגיים".

"עלינו להתחזק ולעמוד בפרץ, והדברים אמורים הן לאנשים והן לנשים, כדברי חז"ל שנשים מחויבות אף הן במחיית עמלק כי 'כל שישנו בשמירה ישנו בזכירה'. עלינו ללחום מלחמת לד' בעמלק ללא הפוגה, 'והיה כאשר ירים משה ידו' - יד היינו רשות - אם יקדשו ישראל עצמם בדברים המותרים, בדברי רשות, 'וגבר ישראל'. ממילא יש להשליך את המכשירים הטכנולוגיים, ואלה הזקוקים להם בלית ברירה, לא יוציאו אותם במקומות ציבוריים. יעזרנו ד' שנזכה במהרה למחיית עמלק באמת, שייעשו לנו ניסים כבימים ההם בזמן הזה, ולקבל פני משיח צדקנו בבנין ביהמ"ק במהרה בימינו אמן", סיים הרבי את דבריו.

לאחר שהאדמו"ר עלה לתורה בקריאת פרשת 'זכור', ביקש לעשות 'מי שברך' מיוחד לכל אלה שיתנזרו לגמרי מהמכשירים הטכנולוגיים, וכן לאלה שיש ברשותם מכשירים עם היתר מיוחד מוועדת הרבנים, ומקבלים על עצמם שלא להוציאם בבתי מדרשות ובמקומות ציבוריים.

ויז'ניץ מי שבירך פגעי הטכנולוגיה שבת זכור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד