י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אירוע מתגלגל • תיעוד מהזירה

המחבל חטף נשק מישראלי ורצח אותו

אירוע מתגלגל: מחבל חטף נשק מישראלי; הרג אדם אחד ופצע אדם נוסף באורח קשה • המחבל המשיך הלאה עם הנשק ופגע באדם נוסף באורח קשה • כוחות צה"ל בסיוע מסוק עורכים סריקות אחר רכב המחבלים • ובינתיים: הוצאה הנחיה לסגור את השערים בכל יישובי מרכז השומרון

המחבל חטף נשק מישראלי ורצח אותו
זירת אירוע הירי, לפני שעה קלה צילום: שמעון חזן תיעוד מבצעי מד"א

הבוקר (ראשון) בשעה 9:45, מתקבל דיווח ראשוני במוקד 101 של מד"א מרחב ירקון על צעיר שנורה בכביש 5 סמוך לצומת אריאל.

מהמידע שהגיע לידינו עולה כי מדובר באירוע מתגלגל, שעד כה הביא למותו של ישראלי אחד, למרבה הצער. ולפציעת נוספים.

מהדיווח עולה כי המחבל הגיע לצומת אריאל, חטף נשק של ישראלי ששהה בצומת, ירה לכיוונו והרג אותו וכן פצע אדם נוסף באורח קשה בראשו.

לאחר מכן המשיך בנסיעה עם רכב ששדד בצומת לצומת גיתי אבישר - שם ביצע עוד פיגוע ירי ופצע ישראלי נוסף באורח קשה. המחבל נמלט ונטש את הרכב באיזור הכפר בורקין.

דובר מד"א, זכי הלר: "חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח בלינסון שני פצועים קשה מירי, בהם: גבר כבן 35 מורדם ומונשם וצעיר כבן 20 מעורפל הכרה. נפגע אנוש עדיין בשטח."

חובש רפואת חירום במד"א חננאל הס סיפר: "כשחלפתי בצומת אריאל עם רכב לימוד הנהיגה עליו אני עובד הבחנתי בהמולה. ראיתי חיילים רצים ושמעתי קולות ירי. הבנתי שמתרחש משהו והזעקתי כוחות גדולים של מד"א למקום".

עוד הוסיף החובש: "כשפסקו היריות, יצאתי מהרכב, ראיתי צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם פציעות מירי בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות ומצבו היה אנוש".

בשעה זו כוחות צה"ל, בסיוע מסוק ואמצעים נוספים, עורכים סריקות נרחבות אחר רכב המחבלים.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר: "מדובר באירוע קשה ביותר עם תוצאות חמורות ביותר, פיגוע כנראה משולב של דקירה וירי. סף התסכול הולך ועולה משום ששוב ושוב הממשלה שלנו מנסה להכיל את הטרור של הרשות הפלסטינית במקום להלחם בו בכל הכח".

דגן הוסיף: "אני קורא שוב ושוב אחרי כל פיגוע, ולצערי אני קול קורא במדבר, ממשלת ישראל צריכה להחזיר את ההרתעה, להורות לצהל לצאת לפעולות תגמול אמיתיות כנגד הרשות הפלסטינית שהיא מממנת ומסיתה ומשלחת הטרור הגדולה ביותר באיזור".

"לייצר צעדים התיישבותיים מהדהדים שיורידו להם את המוטיבציה, לבצע את פיגועי הטרור הללו, לצערי שוב ושוב זה לא קורה, ושוב ושוב באותה גזרה אותם פיגועים ואותם תוצאות קשות. אני קורא לממשלה להתעשת, ההתיישבות בשומרון היא חלק מעם ישראל, היא חלק ממדינת ישראל, אנחנו לעולם לא נשבר, לעולם לא נתקפל, העם הזה הוא עם חזק, והעם הזה דורש מהממשלה שלו להתעשת ולהחזיר את ההרתעה".

פיגוע ירי צומת אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד