ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
זהות המחבל ידועה

הותר לפרסום שם החייל שנרצח בפיגוע; נבדק תפקוד הלוחמים

המצוד אחר המחבל שחשוד בביצוע הפיגוע המזעזע בצומת אריאל נמשך בשעות אלו וברקע מתקבל מידע מודיעיני סביב זהותו כמו גם הרכב בו השתמש • במקביל: מצבו של הרב אטינגר אב ל-12 ילדים, מוסיף להיות אנוש • בצה"ל חוקרים את תפקוד החיילים שנכחו במקום בזמן הפיגוע

הותר לפרסום שם החייל שנרצח בפיגוע; נבדק תפקוד הלוחמים
כוחות צה"ל סורקים אחר המחבל מצומת אריאל צילום: דובר צה"ל

מאז פיגוע הירי הבוקר (ראשון) באריאל ובצומת גיתי אבישר, כוחות הביטחון עורכים סריקות נרחבות אחר המחבל שרצח ישראלי ופצע באורח קשה ואנוש ישראלים נוספים, בהם מנהל ישיבה הרב אחיעד אטינגר תושב עלי. בין הכוחות שמבצעים את הסריקות אחר המחבל, שלדג ודובדבן.

לוחם צה"ל שנפל הבוקר בפיגוע הדקירה בצומת אריאל הוא סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד, לוחם בגדוד תותחנים 334 בחטיבת "האש", בן 19, מבאר שבע. הלווייתו תיערך מחר (שני) בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בבאר שבע. לוחם צה"ל נוסף נפצע באורח קשה כתוצאה מירי המחבל בצומת גיתי אבישר ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון, שם מצבו מוסיף להיות קשה.

בתוך כך, מצבו של הרב אטינגר אב ל-12 ילדים, מוסיף להיות אנוש והוא מאושפז בטיפול נמרץ בבית החולים בילינסון. הפצוע קשה מאוד יצא מחדר ניתוח ועבר לטיפול נמרץ. בבית החולים אמרו כי עדיין נשקפת סכנה לחיי שני הפצועים.

בצה"ל בודקים האם בוצע ירי לעבר המחבל בנקודה בה החל לבצע את הפיגוע בצומת אריאל. מבדיקה ראשונית עולה כי החייל שעמד סמוך לחייל שנדקר - לא הספיק להגיב באש לעבר המחבל. אך על פי הדיווח של טל לב רם, במקביל לכך יש גם עדויות אחרות והכל נמצא עדיין בתחקיר.

הפיגוע החל הבוקר בשעה 9:44, מחבל הגיע לטרמפיאדה לכיכר אריאל, ניגש לעבר שני לוחמי צה"ל, דקר אחד מהם וחטף את נשקו. המחבל ביצע ירי לעבר החייל הנוסף ו-3 כלי רכב נוספים. כתוצאה מכך, ישראלי נהרג במקום, מנהל ישיבה הרב אחיעד אטינגר תושב עלי נפצע אנושות וישראלי נוסף נפצע באורח קשה.

דקה לאחר מכן, בשעה 9:45 חלף במקום רכב בצבע לבן והמחבל ביצע לעברו ירי, ביצע ירי גם לעבר כחול והנהג יצא ממנו בידיים מורמות - והמחבל נכנס לרכב ועלה על כביש 5. המחבל המשך בנסיעה, תוך שהוא מבצע ירי דרך החלון עד שהגיע לצומת גיתי אבישר, שם ירה לעבר קבוצה ואחד מהם נפצע.

הפעם האחרונה שהרכב נראה, בצומת 501 כשנסע לכיוון הכפר ברוקין, שם נטש את הרכב. צה"ל הקפיץ כוחות מיוחדים וכוחות תגבור לאיו"ש לסייע במרדף, כאשר מטרת התגבור היא מרדף אחרי המחבל יחד עם שב"כ והמשטרה. בנוסף, המטרה היא למנוע חקיינים.

בג'יהאד האיסלאמי בירכו על הפיגוע ואמרו כי הם "מצדיעים לגיבורים המורדים בגדה המערבית". בחמאס גם בירכו ואמרו כי זה בוצע כתגובה "לפשעי הכיבוש" וחילול ופגיעה במתפללים בהר הבית וסגירת באב א-רחמה. "הפיגוע האמיץ הזה מבהיר כי דרך ההתנגדות על כל צורותיה היא הבחירה החזקה והיעילה ביותר כדי להרתיע את הכיבוש, לסכל את תוכניותיו ולהגן על זכויות עמינו ומקומותינו הקדושים" אמרו.

פיגוע ירי אריאל כוחות הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד