י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הוא קוסם, הוא אלוף"

האסטרטג קובע: נתניהו יהיה רה"מ הבא

היועץ האסטרטגי משה דבי מודה בראיון לרדיו 103FM כי הוא מופתע כל פעם מחדש מהאיש והאגדה בנימין נתניהו • "אף אחד לא יודע לעשות קמפיינים כמוהו - הוא יהיה ראש הממשלה הבא" • האזינו לניתוח שלו

האסטרטג קובע: נתניהו יהיה רה"מ הבא
בנימין נתניהו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

העיתונאים ענת דוידוב וינון מגל שוחחו אתמול (ראשון) בתכניתם היומית ברדיו ללא הפסקה 103FM' עם היועץ האסטרטגי משה דבי, על השפעת "הפריצה האיראנית" לנייד של יו"ר מפלגת 'כחול לבן' בני גנץ, ועל הסקרים לבחירות 2019 שמתקרבות בצעדי ענק.

נתניהו קוסם?

"נתניהו הוא לא רק קוסם, הוא אלוף. אף אחד לא יודע לעשות קמפיינים כמוהו. יש לנו עוד מספיק זמן לבחירות אך אני סבור שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא. היה שלב בו זה התנדנד אך עם קמפיין מאוד חכם ומהיר של נתניהו והליכוד לעומת חוסר הבנה בקמפיינים וחוסר הבנה בקמפיינים בכחול לבן זה התייצב. בכל הזדמנות שהייתה להם להבקיע גול מול שער ריק הם פספסו".

תן דוגמא.

"לתת לנתניהו פטיש בראש על כל המלצה של היועץ המשפטי לממשלה כנגד נתניהו ולהציג את אותו כחלש בביטחון לאחר ששני טילים נורו לכיוון תל אביב".

ניסו ולא הצליחו.

"כל מה שצריך זה להעביר שני מנדטים מצד אחד לשני. הם לא יוכלו להעביר חמישה מנדטים".

האם האיחוד הוא טעות?

"התשובה היא מורכבת. האיחוד היה האפשרות היחידה כדי לבנות סיכוי להחליף את נתניהו. אחרי האיחוד הם קפצו 38 מנדטים אך הליכוד לא איבד מכוחו. הקולות לא זזו מהגושים. גם הימין החדש של בנט ושקד נחלש מאוד".

מה נראה בסקרים הקרובים לאחר הפרסומים על הפריצה לטלפון של בני גנץ?

"מה שמעניין הוא איך אתה מנהל את אפקט הטלפון. הוא עשה מסיבת עיתונאים בתגובה לירי הטילים. שיציג את תכתובות הוואסאפים וישים את הדברים מאחוריו".

אם יש שם דברים שיכולים להביך אותו זה לא דבר של מה בכך. נתניהו עשה דבר דומה כשהתראיין מיד לאחר הפרסומים על הקלטת הלוהטת שלו.

"בגדול זה היה נכון מבחינתו של נתניהו. הוא הודה ושם את הנושא מאחוריו. נתניהו הוא אלוף. יודע לנהל קמפיין וליישר את כל אנשי המפלגה שלו. הם עולים לשידור ושורפים את כל הפריים טיים ומעבירים את דף מהמסרים כפי שצריך בקמפיין בחירות. פעם ראשונה שראינו סוף סוף את חברי כחול לבן שהשכילו להתראיין. כחול לבן צריכים להגיד מה היה ולשים את הדברים בצד ולהתחיל בקמפיין נגד נתניהו בלי הפסקה להראות איך בנקודות שהוא מציג כחוזקה הוא דווקא נתפס כחלש. שיעשו לו את מה שהוא עושה להם. גם את בנט הייתי מכניס לאותה העגלה, הם בממשלה ובקבינט ותוקפים את אלו שבאופוזיציה".

(עריכה: איתמר זיגלמן)

בנימין נתניהו בחירות לכנסת בחירות 2019 ענת דוידוב ינון מגל רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד