י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערת הפריצה

ראש המוסד לשעבר חושש מהמידע שדלף

בדומה לרבים בגוש השמאל שבוחרים להתעלם ממהות פרשת הפריצה לסלולארי של בני גנץ, גם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו מפנה אצבע מאשימה למקור ההדלפה וטוען: "חומרת ההדלפה מחייבת חקירה יסודית"

ראש המוסד לשעבר חושש מהמידע שדלף
תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד צילום: תמיר ברגיג

בכנס דגן לביטחון באקדמית נתניה, סמוך למועד יום פטירתו של מאיר דגן ז"ל, נאם תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד. הוא התייחס לנושא הפרסום על הפריצה של איראן לטלפון הסלולארי של בני גנץ, ואמר "מהיכרותי עם ראש השב"כ, יותר מעשרים שנה וגם העוסקים במלאכת הסייבר, זה צוות ישר כסרגל. אמונים על מלאכתם ומדקדקים בקודי ההתנהלות בארגון עד הפרט האחרון".

לדברי פרדו, "אמירה מקצועית שאין בה כל סיכון למעט מבוכה טבעית לכל מי שהטלפון שלו נפרץ, הייתה אמורה לשים סוף פסוק לנושא. חזקה על ראש השב"כ היה אם היה רואה סיכון היה פועל על מנת לנטרל הסיכון".

ראש המוסד בדימוס הוסיף כי "אם אכן הדיווח העיתונאי היה מדויק, ואכן איראן מאחורי ההתקפה - הייתה מובנת לחלוטין שמירת הסוד על ידי גנץ, כי חשיפתו גורמת נזק מודיעיני גדול ורב משמעות". לדבריו, "כל ראש ארגון בארץ ובעולם היה עושה אותו דבר. חומרת ההדלפה מחייבת חקירה יסודית וממצה השימוש במידע מודיעיני מסווג לצרכים פוליטיים".

בתגובה לדברים אלו, מי שפרסם את האייטם בחדשות 12, הפרשן הפוליטי עמית סגל, צייץ בטוויטר וכתב "באופן חריג ובשל כל מיני תיאוריות קונספירציה מופרכות אני כותב במפורש מה שכבר רמזתי כאן כבר בשישי". לדברי סגל, "מקור הסיפור על בני גנץ איננו ראש הממשלה, מקורביו או איש מסביבתו. ללא קשר, מרענן לראות את השתיקה שבה מתקבלת הכוונה לפתוח בחקירת הדלפה לעיתונאים של מידע שאושר בידי הצנזורה. כמה צביעות".

בני גנץ עמית סגל תמיר פרדו פריצת סייבר טלפון חכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד