י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לבשומי בפוריא ולא בהילולא

תופעה: אחרי חתונה - בחורים שרועים על מדרכות מחוץ לאולמות

בתקופה האחרונה נכנסה לעולם הישיבות תופעה מדאיגה שעדיין לא דובר אודותיה ונראה כי המשגיחים, או שאינם מודעים לה, או שהרימו ידיים מניסיונותיהם למנוע אותה | בחורי ישיבות שותים לשוכרה בחתונות ומוצאים עצמם באור יום שרועים על המדרכה מחוץ לאולם השמחה

 תופעה: אחרי חתונה - בחורים שרועים על מדרכות מחוץ לאולמות
בחור שיכור ישן ברחוב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

כן. חג פורים היום ואנו מצווים כלשון בגמרא "חייב איניש לבשומי בפוריא", אולם באחרונה פשה לו מנהג קלוקל בקרב בני ישיבות, להשתכר גם במשך השנה.

בחורים שונים מסתירים בקבוקי אלכוהול בחדר הפנימייה, שותים בסתר בעיקר בליל שישי, את זה הכרתי גם בהיותי בעצמי תלמיד ישיבה, עד לא מכבר, אלא שלאחרונה תופעה חדשה נכנסה לה לאולמות השמחה, בחורי ישיבות מגיעים לשמחת נישואי חברם מצוידים במיטב בקבוקי האלכוהול המובילים, מהוודקה ועד הראד והבלאק לייבל, שיוואס, ג'וני ווקר ועוד שמות של משקאות חריפים, העושים רושם רק על הבקיאים בהם.

יש עניין ובוודאי יש לו מקור להרים כוסית משקה בכל שמחה, ורוב עם ישראל עושה זאת בכל שמחה המתרגשת עליו, מרימים כוס לחיים מברכים זה את זה, ומאחלים את כל הברכות האמורות בתורה, וכל זאת עם מעט משקה בכוסית קטנטנה שאינה משפיעה, גם היא לא גדושה, רק בשביל הברכה.

תופעה חדשה שנכנסה לעולם הישיבות, בחורים וגם אברכים צעירים, שותים לשוכרה בצורה מוגזמת, עד כדי איבוד העשתונות ממש, לפעמים הדבר גובל אף בנזקים לאולם, לסובבים וגם לעצמם, לא רק הבושות שהם סופגים מהתנהגותם, לפעמים הם תוקפים פיזית חוגגים או את צוות התזמורת וכלה בכך שהם נופלים שדודים על הרחבה שמחוץ לאולם ושוקעים בתרדמה, לעיתים עד שעות הבוקר.

עוברים ושבים נחרדים מהמראה, אותו הם רגילים לראות רק אחת לשנה - ביום הפורים, ויש גם שנלחצים וסבורים כי מדובר בעילפון, לא כולם עושים את ההקשר למקום הסמוך ולאופציה שמילאו כרסם בכמות נכבדת של אלכוהול.

תושב בני ברק, איש חינוך עשרות בשנים, המתגורר באזור האולמות ברחוב שלמה המלך, מעלה את הסוגיה הכואבת בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ומעיד, "לא אחת אני רואה בשעות הלילה המאוחרות, מחזות שהורגלנו לראות רק בחג הפורים, בחורים שרועים על המדרכה מחוץ לאולם, כשהם שקועים בשינה עמוקה, לפעמים תוך שהם טבועים בקיא של עצמם".

יתירה מכך הוא אומר: "גופם הצעיר, כשחייהם עוד לפניהם ניזוק מכמות האלכוהול שהם מכניסים אליו, מילא יום אחד בשנה – חג הפורים, אבל מידי כמה ימים בחתונה של חבר אחר, הם ממלאים כרסם במיני משקאות בעלי אחוז גבוה של אלכוהול וחלקם אף הופכים למכורים ושותים ללא קשר דרך קבע משקאות חריפים למיניהם".

מכאן יוצאת הקריאה אל אנשי החינוך, המשגיחים והמנהלים הרוחניים בישיבות לעשות משהו בנידון, לעקוב אחר תלמידיהם ולגדוע את התופעה המסוכנת ויפה שעה אחת קודם.

שיכורים משקאות אלכוהוליים הרעלת אלכוהול בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד