י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המצוד נמשך

הכוחות פשטו הלילה על הכפר של המחבל

כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל עומאר אבו לילי שביצע את הפיגוע המשולב בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר • שיפור משמעותי במצבו של החייל שנפצע באורח קשה

  • י"ב אדר ב' התשע"ט
הכוחות פשטו הלילה על הכפר של המחבל
אילוסטרציה צילום: אתר צהל

כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל עומאר אבו לילי, בן 20 מהכפר זאוויה שליד סלפית, שביצע את הפיגוע המשולב בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר.

במהלך הלילה (שני) סרקו הכוחות את הכפר א-זוויה שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים".

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 15 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

כמו כן, במהלך סריקות של לוחמי צה״ל וכוחות מג"ב למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בעיר שכם ובכפר עזמוט בשומרון, נתפס נשק מסוג קרלו, אקדח, ושני נשקים נוספים שהועברו לידי כוהב"ט.

ובתוך כך, החייל אלכס דבורסקי (בן גלינה), בן 19 מנצרת, שנפצע קשה מירי המחבל בפיגוע המשולב בצומת גיתי אבישר, מאושפז בטיפול נמרץ בילינסון בהכרה מלאה, נושם בכוחות עצמו ומדבר עם הצוות.

מדובר בשיפור משמעותי במצבו, לאחר שבפיגוע הוא נפצע באורח קשה מאוד, אך מאז הוא עבר שני ניתוחים, אחד מהם אמש, ועדיין מצבו מוגדר כבינוני קשה, אולם הוא יצא מסכנת חיים מיידית.

המאמץ העיקרי במצוד אחר המחבל, מתמקד בישובים הסמוכים למקום בו ביצע את הפיגוע, שזה גם איזור מגוריו, לא הרחק מסלפית.

המחבל תועד במצלמת אבטחה יוצא מחנות סמוכה לצומת אריאל, צועד רגלית לטרמפיאדה, שם הוא תקף ודקר את סמ"ר גל קיידאן הי"ד לוחם בגדוד תותחנים 334, חטף את נשק ה-M16 ואז ירה בו למוות מטווח קצר. כל זאת, כשחיילים ששמרו על הטרמפיאדה בצד השני של הצומת מבצעים לעברו ירי.

אתמול הובאו למנוחות הנרצחים בפיגוע, ראש הישיבה הרב אחיעד אטינגר הי"ד וסמל ראשון גל קיידאן הי"ד.

פשיטה מחבל חייל פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד