י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

רבני ירושלים: חילולי השבת "גורמים צער"

בשל חילולי השבת בירושלים: רבני העיר ירושלים יוצאים בקול קורא מיוחד הקורא לציבור הסוחרים להתחזק בשמירת השבת • פרסום ראשון

רבני ירושלים: חילולי השבת "גורמים צער"
הרב עמאר והרב שטרן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשל חילולי השבת בירושלים ולקראת חג הפורים שחל בשנה זו ביום שישי, רבני העיר ירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר והרה"ג הגר"א שטרן, יוצאים בקול קורא מיוחד הקורא לציבור הסוחרים להתחזק בשמירת השבת.

לשון הקול קורא: "ראינו לנכון לחזק בדברים דלהלן את משמרת השבת, לעת הזאת בפרוץ פרצות ברחבי הארץ לצערנו, על ידי הפעלת עסקים, תחנות דלק ובריכות שחיה שפותחים בשבת תוך כדי פעילות הכרוכה בחילול שבת".

"אנו מבקשים להודיע ולהוודע שפתיחת עסקים בשבת גורמת צער ועגמת נפש מרובה לחלקים גדולים בצבור. ויש בזה עוד רעה גדולה, שמאבדים ומטשטשים את הזהות היהודית של המדינה.

"לכן אנו ומבקשים מהם כיהודים מאמינים בני מאמינים, שישנו דרכם לטובה, ובזה גם ישמרו על יום של חפש בכל שבוע לטובת הסוחרים וגם הקונים. וישאו ברכה מאת ה'.

"מאידך בקשתנו מכל הציבור שיעודד את שומרי השבת וישתדלו בכל עוז שכל עסקיהם וקניותיהם יהיו באופן שמחזקים ומעודדים את שומרי השבת במסירות ובנאמנות. ולא יחשבו שמפסידים מסגירת עסקיהם בשבת, כי השבת היא מקור הברכה וממנה בא השפע והפרנסה לכל בני ישראל.

"ושמרו בני ישראל את השבת לדורותם ברית עולם. ובזכות השבת נזכה לגאולה השלימה בשובה ונחת אמן".

ירושלים חילול שבת הרב שלמה משה עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד