י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אמת מה נהדר

נחשפו תמונות נדירות של מרן 'החפץ חיים'

לאחר ארבע שנים מאז נחשף הסרטון הנדיר מהחפץ חיים בכנסייה הגדולה, נחשפה תמונה של הלוויתו וכן תמונה של החפץ חיים עצמו • צפו בתיעוד ההיסטורי

נחשפו תמונות נדירות של מרן 'החפץ חיים'
הלווית החפץ חיים צילום: בית מכירות קשר

לפני כארבע שנים סערה היהדות החרדית בארץ ובעולם עת התגלה תיעוד וידאו נדיר בו נראה הסבא קדישא מרן בעל ה'חפץ חיים' זיע"א כשהוא צועד בדרכו לכנסייה הגדולה הראשונה שנערכה בוינה שבאוסטריה בשנת תרפ"ג.

לראשונה, למשך מספר שניות, נראתה על המסך דמותו רבת ההוד של מרן רבי ישראל הכהן מראדין, ה'חפץ חיים'. מדובר היה על סרטון נדיר משנת 1923 שבו נראה מרן החפץ חיים מגיע לוועידת אגודת ישראל.

הוידאו שנחשף לפני ארבע שנים

ההתרגשות שברה שיאים. היה בזה גם הוכחה למראהו של הכהן הגדול אחרי שהייתה מחלוקת סביב מספר תמונות וציורים. כך למשל נטען שהתמונה המפורסמת מהחפץ חיים היא של הקצב בעיר ראדין.

כעת נחשף תצלום [גלויה] נדירה ובו נראה ארונו הטרי של מרן ה'חפץ חיים', רבי ישראל מאיר הכהן. בתצלום נראית המיטה במרכז התמונה, נושאי המיטה והמלווים. מימין בנין ישיבת ראדין. הלוייה יצאה מביתו של החפץ חיים לבנין הישיבה בראדין. בראש נושאי המיטה נראה הגאון רבי חזקיהו יוסף מישקובסקי זצ"ל שאף הספיד את החפץ חיים ליד בנין הישיבה.

בפינה שמאלית עליונה תמונת פורטרט קטנה של מרן בעל החפץ חיים. תמונת הפורטרט הקטנה הופצה עוד בחייו של הח"ח, שכן מופיע בה הכיתוב 'שליט"א', והיא צורפה לזו שצולמה בשעת הלוויה, כפי שמופיע  בספר מאיר עיני ישראל. 

התמונות הנדירות מוצעות למכירה בבית המכירות 'קשר', ביום רביעי הבא, ברחוב כי טוב בירושלים ומחיר הפתיחה מתחיל ב 200 דולרים כשהצפי הוא למחיר של 600 דולרים ומעלה. 

החפץ חיים תמונות נדירות ראדין בית מכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד